[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Baner musi dotrzeæ do odpowiedniej iloœci osób aby mo¿na zauwa¿yæ i zacz¹æmierzyæ efekty kampanii reklamowej.7.3.Analiza i ocena odwiedzin witryny.Badaniom efektywnoœci witryny internetowej towarzyszy zawsze analiza odwiedzinposzczególnych stron.Pozwala ona okreœliæ kto i jakimi drogami dociera dooœrodka firmy i jakie jest jego zachowanie.Najprostsz¹ metod¹ jest analizaliczby odwiedzin danej strony za pomoc¹ licznika (hit counter).Jest tonajprymitywniejszy sposób oceniania ruchu na stronie internetowej.Poza liczb¹wyœwietleñ strony nie dostarcza ¿adnych innych informacji.Ponadto jegoobecnoœæ bezpoœrednio na stronie i oznajmianie ka¿demu odwiedzaj¹cemu, którymz kolei jest goœciem mo¿e byæ bardzo odstraszaj¹ce.Mo¿na oczywiœcie takilicznik ukryæ w niewidocznym miejscu np.na ukrytej warstwie, któr¹ ods³aniaklikniêcie jakiegoœ elementu na stronie.Ja jednak polecam zainteresowanie siêlepszymi metodami.Dostêpne s¹ równie¿ darmowe serwisy statystyczne analizuj¹ceodwiedziny na stronach internetowych.Dostarczaj¹ one informacji kto i kiedyodwiedza³ stronê, z jakiego kraju nast¹pi³o po³¹czenie, jak¹ drog¹ dotar³odwiedzaj¹cy, jakiej u¿ywa³ przegl¹darki internetowej itp.Jakkolwiek serwisyte dostarczaj¹ u¿ytecznych informacji zmuszaj¹ u¿ytkownika do zamieszczenia ichloga na stronie internetowej.Przyk³adem takiego serwisu jest „STAT4YOU”.Jakkolwiek ten sposób pozwala na dok³adniejsze okreœlenie statystyk strony towci¹¿ nie jest wystarczaj¹cym powodem aby umieszczaæ obce logo na swojejstronie.Zdecydowanie najlepszym Ÿród³em informacji jest analiza logów serweraza pomoc¹ przeznaczonych do tego programów.Logi serwera s¹ to pliki tekstowezapisywane na bie¿¹co przez serwer w trakcie odwiedzin strony.W zale¿noœci odustawieñ serwera rejestruj¹ one mniej lub wiêcej informacji, ale zawsze ichanaliza mo¿e dostarczyæ istotnych wiadomoœci o odwiedzinach i odwiedzaj¹cych.Wprzypadku korzystania z us³ug dostawcy internetowego powinniœmy mieæ dostêp dologów w naszym katalogu wirtualnym.Za pomoc¹ ka¿dego praktycznie klienta FTPmo¿emy pobraæ je na komputer lokalny i poddaæ analizie przez programanalizuj¹cy logi.Wiêkszoœæ z tych programów jednak posiada wbudowanego klientaFTP wiêc nie jest konieczne wczeœniejsze zapisywanie na dysku lokalnym.Na podstawie tych logów program dokonuje wszechstronnej analizy odwiedzinoœrodka.Metoda ta pozwala okreœliæ:iloœæ wizyt,iloœæ pobrañ poszczególnych plików,iloœæ odwiedzaj¹cych wykluczaj¹c kilkukrotne odwiedziny z tego samegokomputera,kraj z jakiego nast¹pi³o dane po³¹czenie,system operacyjny odwiedzaj¹cych,rodzaj przegl¹darki i jej wersjê (np.Internet Explorer lub Netscape),iloœæ pobranych informacji,stronê z której nast¹pi³o przejœcie do naszej witryny,je¿eli stron¹ poprzedni¹ by³a wyszukiwarka mo¿emy tak¿e uzyskaæ informacje zapomoc¹ jakiego s³owa odnaleziona zosta³a nasza witryna,wydajnoœæ wyszukiwarek – liczbê Internautów sprowadzonych na nasz¹ stronê przezwyszukiwarki.Jest to najdoskonalszy sposób analizy odwiedzin, pozwala na zapoznanie siêz wynikami zarówno w formie liczbowej ja i zaprezentowanymi na wykresach iw tabelach.Opis dostêpnych programów do badania statystyk stron internetowychznajdziesz na stronie www.marketingonline.com.PodsumowanieNajwa¿niejszym elementem dzia³alnoœci w Internecie jest witryna.Jej ocenaskupia siê na poni¿szych cechach: aktualnoœæ, estetyka, prostota nawigacjii wyszukiwania informacji, zawartoœæ interesuj¹cych treœci, graficznaprezentacja elementów marketingowych firmy takich jak logo i barwy firmowe,interaktywnoœæ i personalizacja witryny oraz zgodnoœæ ze strategi¹ firmy.Prowadz¹c kampaniê reklamow¹ za pomoc¹ banerów bardzo wa¿na jest ocena ichefektywnoœci.Bada siê wówczas jego ods³ony, SOV (Share of Voice) w witryniew której jest wyœwietlany, jego ekspozycjê, zapamiêtanie i zrozumienie treœcijak równie¿ zainteresowanie czyli wskaŸnik CTR.Efektywne banery wyró¿niaj¹ siêspoœród elementów strony i s¹ zaprojektowane do wyœwietlania na konkretnejwitrynie.Ponadto ich treœæ wzbudza zainteresowanie wœród osób z grupydocelowej i wp³ywa na œwiadomoœæ marki.Kiedy prowadzona jest promocja witryny za pomoc¹ rozmaitych metod koniecznejest analizowanie ruchu na poszczególnych stronach witryny.Sama liczbaodwiedzaj¹cych nie stanowi wystarczaj¹cych informacji.Konieczne jest analizowanie informacji pochodz¹cych z logów serwera.Istniejewiele programów, które prezentuj¹ te informacje w bardzo przystêpny sposóbi pomagaj¹ okreœliæ i zrozumieæ efekty naszej promocji.ZakoñczeniePrzysz³oœæ z pewnoœci¹ zmieni dotychczasowe oblicze mediów.Niektóryprzypuszczaj¹, ¿e ju¿ w roku 2008 Internet przejmie rolê telewizji, inni s¹trochê bardziej sceptyczni.Jednak dotychczasowe wyniki badañ jednoznaczniedowodz¹, ¿e mo¿e on stanowiæ wa¿ne narzêdzie w rêkach komórek marketingowych,a prowadzona za jego pomoc¹ komunikacja marketingowa jest znacznieefektywniejsza i pozwala na integracjê poszczególnych dzia³Ã³w funkcjonalnych.Przedsiêbiorstwo decyduj¹ce siê na wykorzystanie tego nowego medium ma szerokiwybór ró¿nego rodzaju œrodków.Dziêki istnieniu Internetu pojawi³a siê szansawykreowania niespotykanych do tej pory produktów i us³ug.W szczególnychprzypadkach mo¿liwa jest tak¿e ich dystrybucja poprzez sieæ, a odleg³oœæ nieodgrywa wówczas ¿adnej roli.Obecnoœæ w sieci wywiera tak¿e wp³yw na decyzjedotycz¹ce strategii cenowej
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Linki
- Strona startowa
- Cook Robin ROK INTERNY
- Miedzyplanetarny Internetowy Ruch Pokojowy
- Marketing w Internecie
- Marketing w Internecie (3)
- Carlos Fuentes Constancia
- Newton Michael Przeznaczene dusz
- Amberlake Cyrian Domino 001 Tatuaz nocy(1)
- Co nas nie zabije David Lagercrantz
- Artysta zbrodni Case John
- Stanisław Lem Maska (2)
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- arsenalpage.keep.pl