[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Ranking jest lepszy, kiedy robot sam znajdzie nasz¹stronê, ni¿ gdy sami go zaprosimy.Proces ten najczêœciej rozpoczyna siê odnajpopularniejszych stron znajduj¹cych siê w bazie wyszukiwarki, a nastêpnieœledzone s¹ po³¹czenia pomiêdzy stronami.W ten sposób wyszukiwarka zdobywadane o milionach stron, które nastêpnie poddawane s¹ analizie i oceniane napodstawie specjalnych algorytmów.Zazwyczaj webmasterzy chc¹, aby robot odwiedzi³ ich stronê i zapisa³ j¹w bazie, lecz czasem nie jest to korzystne.Maj¹c wiele ³¹czy prowadz¹cych donaszej strony z innych popularnych stron jest to praktycznie nieuniknione.Jestjednak jeden sposób, aby zamkn¹æ drzwi przed robotem.Wystarczy do³¹czyæ dokodu strony zwyk³y meta tag:Polecenie noindex powoduje, ¿e strona nie zostanie dodana do bazy danychwyszukiwarki.Nofollow z kolei blokuje tzw.deep crawl, czyli dalszeindeksowanie za pomoc¹ ³¹czy prowadz¹cych z tej strony.Nastêpny proces to odnajdywanie odpowiednich stron podczas wyszukiwania.Dlawebmasterów i webmarketerów najwa¿niejszy jest sposób, w jaki odbywa siêranking stron.Jest to najbardziej tajemniczy rozdzia³ i wymagaj¹cy ogromnegodoœwiadczenia i wielu prób w celu zoptymalizowania strony w taki sposób bymog³a siê ona znaleŸæ najwy¿ej w rankingu jak to tylko mo¿liwe.Ró¿newyszukiwarki stosuj¹ inne metody oceny, ale s¹ one wszystkie podobne i opieraj¹siê w du¿ym uproszczeniu na procentowym udziale wyszukiwanego terminu nastronie internetowej.Przypuœæmy, ¿e szukamy w Internecie strony o ¿yciorysieSzekspira.Wpisujemy w pole wyszukiwarki ¿yciorys+Szekspir, a wyszukiwarkakorzystaj¹c z bazy danych wyszukuje i wyœwietla odpowiednie strony.S¹ one prezentowane w kolejnoœci od najbardziej adekwatnej i przedstawiaj¹nastêpuj¹ce elementy:tytu³ strony,opis strony,domena,dodatkowe cechy.Wiadomoœci te s¹ bardzo istotne dla Internautów.To one mówi¹ o treœci strony,na ich podstawie decyduj¹ siê oni czy klikn¹æ na po³¹czenie lub czytaæ dalszeopisy stron.Rezultaty zwykle prezentowane s¹ w iloœci 10-20 domen z opisami najednej stronie.Je¿eli chcemy zobaczyæ kolejne dziesiêæ propozycji musimyklikn¹æ „next 10” lub coœ w tym rodzaju.To ju¿ zwykle jest zbyt mêcz¹cei tylko niewielka liczba Internautów dochodzi do drugiej i trzeciej dziesi¹tki.Wa¿ne jest, zatem, aby umieœciæ swoj¹ stronê poœród pierwszych dziesiêciu.Aleczy tylko? Je¿eli nasz opis i tytu³ strony oka¿¹ siê na tyle beznadziejne, ¿enikogo nie zainteresuj¹ nawet pierwsza dziesi¹tka nie pomo¿e.Czytaj¹c kolejnerozdzia³y o optymalizacji strony i ucz¹c siê rozmaitych kombinacjimatematycznych pamiêtajmy, zatem o tym, aby sformu³owaæ tytu³ i opis stronyw sposób zapewniaj¹cy zainteresowanie Internauty.Od czego w takim razie zale¿y kolejnoœæ przedstawianych wyników poszukiwania?Jak wspomnia³em wczeœniej algorytmy oceniaj¹ce zindeksowane strony ró¿ni¹ siêznacznie i ka¿da wyszukiwarka ma swoje charakterystyczne upodobania.Mo¿najednak wyró¿niæ 3 g³Ã³wne elementy, które brane s¹ pod uwagê.popularnoœæ strony,link popularity,budowa i zawartoœæ strony.Popularnoœæ strony mierzona jest na podstawie liczby wizyt w ci¹gu okreœlonegoczasu.Wydaje siê to niemo¿liwe do okreœlenia przez kogoœ innego ni¿ w³aœcicielstrony.Oczywiœcie ludzie pracuj¹cy w Altaviœcie czy Google nie dzwoni¹ dow³aœcicieli serwisów z pytaniem ilu mieli goœci w ci¹gu ostatniego tygodnia.Wyniki te nie s¹ te¿ ca³kowit¹ liczb¹ wizyt, jak¹ mo¿e pochwaliæ siê danastrona.Brane s¹ pod uwagê klikniêcia w obszarze rezultatów poszukiwañ w danejwyszukiwarce lub sieci wspó³pracuj¹cych ze sob¹ wyszukiwarek.Dzia³a to tak jaklicznik klikniêæ i przejœæ na dany adres, czyli licznik tzw.click-through.Podobnie mierzy siê wydajnoœæ banerów.Proponuje teraz zajrzeæ do jednejz wyszukiwarek – niech to bêdzie HotBot.Wchodzimy, wpisujemy w polewyszukiwania jakieœ has³o i pojawiaj¹ siê rezultaty.Spójrzmy teraz jak wygl¹dapo³¹czenie do odszukanych stron.Wprowadzamy kursor w obszar po³¹czeniahipertekstowego
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Linki
- Strona startowa
- Cook Robin ROK INTERNY
- Miedzyplanetarny Internetowy Ruch Pokojowy
- Marketing w Internecie
- Marketing w Internecie (5)
- Grisham John Testament
- Castaneda Carlos Odrębna rzeczywistoÂść
- Book 3 All Shadows Fled
- R 28 07 (12)
- Stephen King ( Richard Bachman) Wielki Marsz
- Berger, Sabine Wer glaubt schon an Vampire
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- miguel.keep.pl