[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Gdy wszystko widzisz "umys³em równoœci", powracasz do swej prawdziwej istoty.Ten Jeden Umys³ przekracza od razu wszelki argument, wszelkie porównanie.D¹¿ysz do ruchu - efektem jest bezruch, d¹¿ysz do spokoju, a rodzi siê zamêt.Gdy spokój i zamêt swój kres osi¹gaj¹, to znika wówczas nawet Jeden Umys³.Oto jest prawda ponad wszelkim prawem, nie sposób nawet opisaæ jej w s³owach.Gdy umys³ w pe³ni jednoczy siê z Drog¹, egocentryczne d¹¿enia znikaj¹;odchodz¹ wszelkie zw¹tpienia i zamêt ­prawdziwa wiara p³onie w naszym ¿yciu.Nic do nas nie lgnie, nic nas nie hamuje, nie ma potrzeby niczego odrzucaæ.Wszystko jest jasne, ujawnia siê samo bez wytê¿ania si³ tego umys³u.Myœl nie dosiêgnie tej donios³ej prawdy i na nic tutaj zdadz¹ siê uczucia.W tym najprawdziwszym, czystym œwiecie Pustki nie ma ju¿ "siebie" ani ¿adnych"innych".By siê zjednoczyæ z t¹ rzeczywistoœci¹, doœwiadcz natychmiast prawdy tego"nie-dwa".W tym w³aœnie "nie-dwa" wszystko jest Jednoœci¹, nie ma podzia³u i nic nie jestpoza.We wszystkich miejscach i o ka¿dej porze mêdrcy siê budz¹ ku tej w³aœnieprawdzie.Droga jest poza przestrzeni¹ i czasem, jedna jej chwila równa jest wiecznoœci.Prawda jest wszêdzie przed twymi oczami, nie tylko tutaj , nie tylko gdzieœindziej.I rozró¿nienia: "to du¿e", "to ma³e"w ¿aden ju¿ sposób zmyliæ ciê nie mog¹.To co najwiêksze jest równie¿ najmniejsze, bo ograniczeñ nie ma tu zupe³nie.To co siê jawi, nie istnieje wcale,to czego nie ma, jest zawsze "obecne ­je¿eli tego nie pojmujesz jeszcze, daleko jesteœ od wewnêtrznej prawdy.Jedno jest wszystkim, a wszystko jest jednym, w tym siê przejawia doskona³oœærzeczy.A kiedy wiara i Umys³ s¹ jednym, s³owa i myœli tego nie obejm¹,nie ma tu bowiem ani wczoraj, ani jutra,ani dziœ.Przek³ad: ZBZ Bodhidharma (publikacja za zgod¹) [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • listy-do-eda.opx.pl