[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.S¹dzê, ¿e to bardzo, bardzo skrótowe omówienie zagadnienia musi Czytelnikowiwystarczyæ.Kwestia czarów jest bowiem tak obszerna, ¿e domaga³aby siêodrêbnegoopracowania.W niniejszym opracowaniu kwestia czarów zosta³a tylkozasygnalizowana jako– na ogó³ – nieod³¹czna czêœæ sk³adowa praktyk satanistów, którzy wiedzêmagiczn¹ zawszewykorzystywali i wykorzystuj¹ nadal do swoich celów.S¹dzê, i¿ teraz pora zaj¹æsiê wreszciekolejnym z interesuj¹cych nas zagadnieñ, kwesti¹ opêtañ ludzi przez demony.97Opêtanie.I có¿ to takiego?Uwa¿nie czytaj¹c Bibliê, mo¿emy siê dowiedzieæ, ¿e w cia³o cz³owieka mog¹wstêpowaædemony, i ¿e wówczas taki cz³owiek zachowuje siê nienormalnie, ¿echarakteryzuje siêniezwyk³¹ si³¹ oraz zdolnoœciami parapsychicznymi (np.jasnowidzeniem – opêtaniwiedzielikim naprawdê jest Jezus), ¿e z³e duchy musz¹ opuœciæ ludzkie cia³o na rozkazJezusa, aleczyni¹ to niechêtnie, po¿¹daj¹c jakiejkolwiek ¿ywej „siedziby”, nawetzwierzêcych pow³ok.Oczywiœcie nie wyczerpuje to kwestii opêtania nawet w niewielkim stopniu.A zatem – reasumuj¹c: opêtanie to zaw³adniêcie nie tylko ludzkim cia³em, aletak¿e i wol¹oraz zdobycie pe³nej kontroli nad opêtanym, który mimo, i¿ najczêœciej, choænie zawsze takmusi byæ, buntuje siê przeciw owemu zniewoleniu, to sam o w³asnych si³ach niejest w stanieuwolniæ siê od demona b¹dŸ demonów.Jedyn¹ nadziej¹ opêtanego jest uzyskanie pomocy z zewn¹trz i uwolnienie go odkrêpuj¹cej, wrogiej mocy, mocy która doprowadza cz³owieka przez ni¹ opanowanegodowycieñczenia fizycznego i psychicznego, d¹¿¹c z ca³¹ si³¹ i konsekwencj¹ dopozbawienia go¿ycia.Poniewa¿ demony choæ po¿¹daj¹ cielesnego opanowania istoty ludzkiej i s¹niechêtnejej opuszczeniu, to jednoczeœnie pragn¹ j¹ unicestwiæ.Ale najjaœniej, najkrócej i najbardziej rzeczowo kwestiê z³a, Szatana i opêtañludzi przezz³e moce wyjaœniaj¹ has³a zawarte w trzech powa¿nych publikacjach koœcielnych.Owe publikacje nie s¹ najœwie¿szej daty, dlatego te¿ jêzyk, jakim zosta³ynapisane jestmo¿e nieco trudny, niemniej warto sobie zadaæ trud i uwa¿nie przestudiowaæ to,co poni¿ejzosta³o zacytowane, aby sobie wyrobiæ zdrowy pogl¹d na tê tak intryguj¹c¹ i –co tu ukrywaæ– budz¹c¹ dreszcz emocji, kwestiê.Dziœ o Szatanie, piekle, opêtaniach ludzi przez demony mówi siê ma³o, jakbytematy teby³y czymœ wstydliwym, czymœ „nienowoczesnym”, nie pasuj¹cym do „naukowej”wspó³czesnoœci, czymœ tr¹c¹cym „œredniowiecznym zabobonem”.Tymczasem przemilczanie owych, jak¿e dla nas wszystkich istotnych zagadnieñ,jestbardzo powa¿nym b³êdem, poniewa¿ usypia czujnoœæ wierz¹cych, sprawia, i¿bagatelizuj¹ onizagro¿enie p³yn¹ce ze strony Z³ego, który „kr¹¿y rycz¹c jak lew i patrzy, kogoby po¿reæ”.Zbytnie akcentowanie zagadnienia opêtañ w dawnych wiekach, równie¿ by³oszkodliwe,bo niejednokrotnie prowadzi³o do rozbudzania niezdrowej sensacji, czy te¿ wrêczstawa³o siêprzyczyn¹ powstawania – tyle ¿e na gruncie chrzeœcijañskim – zabobonów.Teraz popadniêto w inn¹ skrajnoœæ, o opêtanych jakby nie wypada mówiæ, aprzecie¿ toniepodwa¿alne fakty, których nie sposób zanegowaæ.A teraz wreszcie przejdŸmy do cytatów:DIABE£ – DEMON.– I.Wyrazy te, u¿yte w liczbie mnogiej, oznaczaj¹ anio³y,czyliduchy czyste, które na pocz¹tku œwiata zbuntowa³y siê przeciw Bogu, Stwórcyswojemu, iktóre zamiast posi¹œæ wieczne szczêœcie, dziedzictwo anio³Ã³w dobrych, zosta³yskazane nawieczne mêki w piekle; te same wyrazy, w liczbie pojedynczej, oznaczaj¹ jednegoz liczbyanio³Ã³w odrzuconych, a w najœciœlejszym tego s³owa znaczeniu – wodza anio³Ã³wpotêpionych, który w jêzyku biblijnym zowie siê tak¿e Szatanem, Lucyferem,Belzebubem.Istnienie diab³Ã³w i wodza ich (ksiêcia czartowskiego) jest faktemniejednokrotnie inajwyraŸniej potwierdzonym przez Pismo œw.(Jan VIII, 44; £uk.X 18; 2 Piotr,4; Jud.6;Apok.XII, 7 etc.); jest to prawda pocz¹tków wiary siêgaj¹ca, istotowo zdogmatem grzechupierworodnego zwi¹zana, w nauce katolickiej o odkupieniu zawarta, w opisach¿ycia Zbawcyopowiadana, przez Koœció³ Katolicki w zasadach moralnoœci, w modlitwach i wobrzêdachwyraŸnie wyznawana, w praktyce, w jego rocznikach w historii duchówstwierdzona,dogmatycznie przez Sobór Lateraneñski okreœlona.Iloœæ diab³Ã³w niewiadoma,atoliprzytoczone teksty ka¿¹ siê domyœlaæ, ¿e jest bardzo wielka [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • listy-do-eda.opx.pl