[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.W�trybie Streaming Graph mo�esz okre�li�, które z�uj�� b�d� prawdopodobn�przyczyn� opó�nie� w odtwarzaniu.Wystarczy, �e spojrzysz na s�upkiprzekraczaj�ce ustawion� warto�� przepustowo�ci.�eby pozna� rzeczywist� szybko�� transmisji twojego filmu, wybierz View/ShowStreaming.Flash zasymuluje odtwarzanie filmu na witrynie sieciowej przyzadanej szybko�ci po��czenia.Zielony poziomy pasek w górze okna pokazujeklatki, które zosta�y ju� wczytane, podczas gdy ikona trójk�ta oznaczaaktualnie odtwarzan� klatk�.W celu utworzeniaz�o�onej animacji wst�pnej:Utwórz symbol klipu filmowego zawieraj�cy krótk� sekwencj� animacji z�czytelniezaznaczonymi pocz�tkiem i�zako�czeniem (rys.5.51).Przeci�gnij klon symbolu z biblioteki na�scen�.Zaznacz pierwsze uj�cie kluczowe na g�ównej listwie czasowej i przypisz muakcj� stop.Wstaw nowe uj�cie kluczowe w klatce 2.i�utwórz swoj� g�ówn� animacj�,zaczynaj�c od tego punktu.Zaznacz klip filmowy i otwórz palet� akcji.Wybierz Actions/onClipEvent, a w bloku edycji parametrów � EnterFrame.Wybierz Actions/if.W polu Condition wpisz:_root._framesloaded >= _root._totalframesPierwszy cz�on wyra�enia zwraca ilo�� klatek ju� wczytanych do g�ównej listwyczasowej.Drugi cz�on zwraca ca�kowit� liczb� uj�� w g�ównej listwie czasowej.Znak �wi�ksze ni�� (>) oraz znak równo�ci (=), wyst�puj�ce razem, oznaczaj��wi�ksze lub równe ni��.Wybierz Actions/evaluate.W polu Expression wpisz:_root.gotoAndPlay(2)Teraz wybierz Actions/else.Wyra�enie else wprowadza alternatyw� dla pierwszegowarunku w wyra�eniu if.Je�eli warunek zostanie spe�niony, Flash przejdzie doklatki 2.na g�ównej listwie czasowej i�rozpocznie odtwarzanie.W przypadkuniespe�nienia warunku, Flash mimo wszystko wykona wszelkie akcje poprzedzonewyra�eniem else.Rys.5.51.Ten klip filmowy zawiera animacj� wype�niaj�cego si� paska orazwyja�niaj�cy tekst umieszczony powy�ejRys.5.52.Kompletny kod ActionScript dla tej nieco bardziej skomplikowanejanimacji wst�pnejRys.5.53.Narz�dzie Bandwidth Profiler po wybraniu Show Streaming.Zwró�uwag�, jak post�p w �adowaniu (5 z 10 klatek zosta�o ca�kowicie wczytanych)wp�ywa na proporcje pokazywane na wska�niku (oko�o 50 procent) w�czasie jegoanimacji (klip filmowy animacji wst�pnej)Wybierz Actions/evaluate.W polu Expression wpisz:this.gotoAndStop(Math.floor ((_root._framesloaded/ _root._totalframes)* this._totalframes))To wyra�enie wygl�da do�� skomplikowanie, ale oka�e si� proste, kiedy ju� razje odczytasz.Oblicza ono ilo�� klatek za�adowanych do g�ównej listwy czasowej,a�nast�pnie przeskakuje do odpowiedniej klatki na listwie czasowej animacjiwst�pnej.Spróbujmy przeanalizowa� kod.Po pierwsze, wewn�trzne wyra�enie_root._framesloaded/_root._totalframespodaje ilo�� wczytanych klatek.Ta linia zostaje pomno�ona przez wyra�eniethis._totalframes, które okre�la ilo�� klatek w animacji wst�pnej.Daleju�ywamy metody floor obiektu Math, zamieniaj�cej dowoln� warto�� na liczb�ca�kowit� (i�zaokr�glaj�cej w dó�).Wkrótce nauczysz si� wi�cej o obiekcieMath; na razie wystarczy wiedzie�, �e umo�liwia on wykonywanie oblicze�matematycznych.Kiedy wi�c Flash ma ju� liczb� ca�kowit� (czyli tak�, która niezawiera u�amków lub cz�ci dziesi�tnych), u�ywa jej jako numeru uj�cia wwyra�eniu this.gotoAndStop (rys.5.52).Przetestuj film za pomoc� narz�dzia Bandwidth Profiler w trybie Show Streaming(rys.5.53).WskazówkiWarto�� zwracana przez wyra�enie _framesloaded/_totalframes nie odpowiadadok�adnie wskazaniom post�pu wczytywania.Odpowiada ona procentowej ilo�ciuj��, ale niekoniecznie procentowej ilo�ci danych.Je�li twój film zawiera danerozrzucone po ró�nych uj�ciach, warto�� wyra�enia _framesloaded/ _totalframesnie da ci�obrazu ilo�ci danych dotychczas za�adowanych i ilo�ci wci�� jeszczeoczekiwanej.To tylko jeden z wielu sposobów na przygotowanie animacji wst�pnej, obrazuj�cejpost�p wczytywania filmu.Jednak podstawowa idea dzia�ania tej funkcji jestjednakowa dla ka�dego z nich.Najpierw porównujesz w�a�ciwo�ci _framesloadedoraz _totalframes.Potem sprawiasz, �eby twój klip filmowy animacji wst�pnejodpowiada� w jaki� sposób rosn�cej powoli warto�ci zwracanej przez wyra�enie_framesloaded/ _totalframes.W�kolejnych rozdzia�ach nauczysz si�, w�jakisposób szacowa� inne w�a�ciwo�ci filmu, np.ich rozmiar lub krycie.Tak wi�c,zamiast odtwarza� niektóre tylko klatki, mo�na � w zale�no�ci od post�puw��adowaniu � zwi�ksza� rozmiar okna klipu filmowego lub jego krycie [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • listy-do-eda.opx.pl