[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Rzadko zwracaj¹ równie¿ uwagê na sekwencjê zdarzeñ, nawet je¿eli ma ona du¿eznaczenie.Mo¿na ich ³atwo przekonaæ, pos³uguj¹c siê ogólnymi ideami ikoncepcjami:„S³uchaj by³em na wczasach w niezwykle malowniczym miejscu i s¹dzê, ¿edoskona³ym pomys³em by³oby, abyœ i ty spêdzi³ tam swój urlop.Pogoda codzienniejest naprawdê piêkna, temperatura powietrza jest wysoka, a woda w Oceanie takciep³a, ¿e bêdziesz móg³ oddawaæ siê d³ugim morskim k¹pielom.Atmosfera jestnaprawdê fajna, wieczorami przyje¿d¿a mnóstwo bardzo ró¿nych ludzi, którzyœwietnie bawi¹ siê przy muzyce a¿ do samego rana."l tak oto dotarliœmy wspólnie do ostatniego metaprogramu.Okreœlamy go nazw¹:„D¥¯ENIE- UNIKANIE".Osoby, które maj¹ bardzo silnie rozwiniêt¹ tendencjê d¹¿enia do czegoœ mo¿napoznaæ po tym, ¿e mówi¹ o tym, czego chc¹, co osi¹gn¹, do czego d¹¿¹.Jednyms³owem s¹ bardzo silnie skoncentrowane na zrealizowaniu swoich zamierzeñ.Czynnikiem, który naprawdê silnie ich motywuje jest œwiadomoœæ istnienia celu,który nale¿y osi¹gn¹æ.Jednoczeœnie s¹ zazwyczaj obojêtni wobec tego, co nieudaje siê lub Ÿle wychodzi, albo co mo¿e siê nie udaæ lub nie wyjœæ.Je¿elichcesz umotywowaæ tak¹ osobê do czegoœ, np.do tego naszego wyjazdu na wczasy,to sformu³uj swoj¹ wypowiedŸ w nastêpuj¹cy sposób:„S³uchaj by³em na wczasach w niezwykle malowniczym miejscu i s¹dzê, ¿edoskona³ym pomys³em by³oby, abyœ i ty spêdzi³ tam swój urlop.Gwarantujê ci, ¿edoskonale wypoczniesz, bêdziesz mia³ okazjê codziennie przep³yn¹æ kilkakilometrów w ciep³ej oceanicznej wodzie, a mo¿e zechcesz nauczyæ siê p³ywaætak¿e na nartach wodnych lub desce windsurfingowej.Wieczorami mo¿esz spotkaæmnóstwo bardzo ciekawych ludzi niemal z ca³ego œwiata, co pozwoli ci nawi¹zaæliczne nowe znajomoœci.itd."Absolutnym przeciwieñstwem „takiego d¹¿eniowca" jest osoba maj¹ca silnierozwiniêt¹ tendencjê do unikania.Mo¿na j¹ poznaæ po tym, ¿e unikaj¹ ipozbywaj¹ siê tego czego nie lubi¹ lub nie chc¹.Szczególnie dobrze to widaæs³uchaj¹c s³ownictwa, którym taka osoba siê pos³uguje, poniewa¿ czêsto u¿ywas³Ã³w takich jak: unikn¹æ, pozbyæ siê uciec od problemu.„Unikacze" z ³atwoœci¹identyfikuj¹ problemy i bardzo czêsto przedmiotem ich koncentracji jest to, conie wysz³o, nie wychodzi lub mo¿e nie wyjœæ.Bardzo trudno przychodzi im za todefiniowanie swoich w³asnych celów.W takiej sytuacji s¹ niezdecydowani iraczej zdezorientowani.Po prostu, czêsto nie wiedz¹ co robiæ.Czynnikiem,który naprawdê silnie ich motywuje do dzia³ania, jest mo¿liwoœæ unikniêciatego, co mo¿e stanowiæ problem.Je¿eli chcesz umotywowaæ takiego „unikacza",np.równie¿ do tego naszego wyjazdu na wczasy, to mów do niego w nastêpuj¹cysposób:„S³uchaj by³em na wczasach w niezwykle malowniczym miejscu i s¹dzê, ¿edoskona³ym pomys³em by³oby, abyœ i ty spêdzi³ tam swój urlop.Gwarantujê ci, ¿edoskonale wypoczniesz, pozbywaj¹c siê wszystkich problemów dnia codziennego,spêdzaj¹c czas wy³¹cznie na beztroskim leniuchowaniu.Jestem pewien, ¿e niespotkasz tam nikogo, ze swoich wspó³pracowników, poniewa¿ jest to jeszcze doœæma³o znane miejsce w naszym kraju.Unikniesz spêdzania samotnie ca³ychwieczorów, poniewa¿ przyje¿d¿a tam mnóstwo interesuj¹cych i bardzo towarzyskichludzi z ca³ej Europy, co pozwoli ci zapomnieæ o nudzie."Pozna³aœ ju¿ wszystkie metaprogramy, których znajomoœæ, jak ju¿ zapewne sobieuœwiadomi³aœ, mo¿e okazaæ siê bardzo przydatna szczególnie w kontaktach zludŸmi, u których mo¿na ³atwo zidentyfikowaæ silne biegunowe dzia³anie conajmniej jednego z nich.Oczywiœcie zdajesz sobie sprawê, ¿e kilkametaprogramów mo¿e mieæ biegunowe dzia³anie tak, ¿e np.„d¹¿eniowiec" jestjednoczeœnie osob¹ o silnym metaprogramie na „Podobieñstwa", a „unikacz" jestosob¹ o silnym autorytecie zewnêtrznym.Skoro ju¿ jednak potrafisz sobiedoskonale radziæ w sytuacji, w której masz do czynienia tylko z jednymmetaprogramem, to jestem zupe³nie przekonany, ¿e równie doskonale sobieporadzisz, kiedy zidentyfikujesz ich wiêcej.A co robiæ gdy niewiele wiadomo jakich metaprogramów u¿ywa dana osoba lub gdyjednoczeœnie mamy do czynienia z wieloma osobami?Albo gdy nie wiadomo kto bêdzie tego s³ucha³ lub kto bêdzie to czyta³? Nicprostszego! Powiedzmy, ¿e chcê zareklamowaæ ksi¹¿kê, któr¹ w³aœnie czytasz:„Znajomoœæ tych technik pozwoli Ci szybciej zdobywaæ nowych klientów i pozwoliCi unikn¹æ konfliktów.Gdy ju¿ poznasz wszystkie 7 rodzajów presupozycji i 3podstawowe implikacje to zwiêkszysz skutecznoœæ zamykania sprzeda¿y o 74%.Poprostu bêdzie Ci ³atwiej pracowaæ [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • listy-do-eda.opx.pl