[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Zosta³ Mistrzem Œwi¹tyni Zakonu Srebrnej Gwiazdy, a tym samym, zgodniez okultystyczn¹ mitopej¹, jako pierwszy œmiertelnik wst¹pi³ do elitarnego krêguTajemnych Przywódców Œwiata."TAJEMNICE SEKSUALNE ORDO TEMPLI ORIENTIS"Seks, ten starszy kuzyn mi³oœci, od najdawniejszych czasów zajmowa³ myœli nietylko filozofów i poetów.I chocia¿ dzisiaj przypisuje siê mu bardziejpoœledni¹ rolê w ¿yciu cz³owieka, nale¿y w¹tpiæ czy nasi odlegli przodkowiemieli do tego podobny stosunek.Wydaje siê bowiem, ¿e œwiat powsta³ w³aœnie zcia³a, a nie ze s³owa, jakby tego chcieli teologowie chrzeœcijañscy.To cia³owyznacza³o zakres i porz¹dek ¿yciu ludzkiemu.A w tym porz¹dku cia³aseksualnoœæ odgrywa³a rolê pierwszoplanow¹, bêd¹c weñ niejako wpisan¹.Na pocz¹tku by³o cia³o.G¹szcz pragnieñ ukryty pod skór¹.Cia³o ros³o,poznawa³o inne cia³a, pragnê³o.Dopiero potem, znacznie póŸniej, pojawi³y siês³owa.A s³owa stworzy³y w³asny œwiat, który wch³on¹³ cia³o.Tak rozpoczê³a siêhistoria.Opowieœæ o cz³owieku jest histori¹ stopniowej dyskursywizacji seksu,przek³adania go na jêzyk rozumu, a tym samym wypêdzania go z cia³a.Proces tennabra³ szczególnego tempa w Imperium Rzymskim, kiedy to Erosa (boga mi³oœci)podporz¹dkowano Logosowi (bogowi rozumu).A wraz z maria¿em cesarsko-rzymskiejtyranii Logosu z niechêtnym wszelkiej seksualnoœci chrzeœcijañstwem, seks icielesnoœæ ob³o¿ono kl¹tw¹.Trzeba tu dodaæ, kl¹tw¹ maj¹c¹ janusowe, podwójneoblicze.Z jednej bowiem strony seks sta³ siê czymœ podejrzanym, nikczemnym,posiadaj¹cym moc zwodzenia i sprowadzania na manowce (co widaæ ju¿ w opowieœcio Adamie i Ewie z Ksiêgi Rodzaju).Mia³ zatem w³aœciwoœci upodlaj¹ce.Z drugiejjednak strony, jego z³owieszczoœæ nadawa³a mu moc czynienia cudów, sprawia³a ¿ez prostej czynnoœci fizjologicznej stawa³ siê czymœ niezwyk³ym, posiadaj¹cymw³aœciwoœci uwznioœlaj¹ce.Wraz z tyrani¹ s³owa, seksualnoœæ sta³a siê odrêbn¹sfer¹, wydzielon¹ z logiki cia³a, a przeto stanowi¹c¹ obiekt spekulacji.Gdzieœtam na pocz¹tku tego procesu narodzi³a siê ars amandi, sztuka kochania, którajednak wraz z dalszym odcieleœnianiem ¿ycia sta³a siê czymœ równie co sekspodejrzanym i te¿ straci³a na znaczeniu.Sztuka Kochania a Œcie¿ka Lewej RêkiW niektórych kulturach, które zd¹¿y³y co prawda wyjœæ poza zwyk³y porz¹dekcia³a, lecz nie wypracowa³y mechanizmów s³u¿¹cych jego t³umieniu, sztuka taby³a kultywowana w ramach tradycji religijnej.Tak by³o wzachodnio-afrykañskich "kultach opêtania", gdzie podczas ekstatycznych tañcówbogowie dos³ownie "spó³kowali" z ludŸmi; w gwiezdnych, predynastycznych kultachegipskich o wyraŸnej dominacji pierwiastka ¿eñskiego nad mêskim; wœródziemnomorskich kultach bogini (Isztar, Afrodyty, Izydy); w niektórychnurtach Islamu, które wraz z mistyk¹ seksualn¹ wykszta³ci³y ekstatycznetechniki jednoczenia siê z Bogiem; w póŸnej alchemii taoistycznej, którafilozoficzn¹ myœl mêdrców chiñskich wzbogaci³a o praktyczne sposobyprzekszta³cania energii seksualnej w si³ê ¿yciow¹; a tak¿e w tantrze hinduskieji buddyjskiej - dwóch nurtach magiczno-religijnych o najwyraŸniejzaakcentowanej mistyce p³ci.Niektóre z tych tradycji religijnych z racji styku kulturowego przejmowa³ynawzajem od siebie ró¿ne techniki seksualne.Czasami proces ten przybiera³bardzo gwa³towny obrót.Jeden ze wspó³czesnych historyków i praktyków magiiseksualnej, Kenneth Grant, powiada wrêcz ¿e w dziejach ludzkoœci mamy doczynienia ze s³abo widocznym, choæ faktycznym dziedziczeniem pewnej tradycjimagiczno-religijnej, któr¹ nazywa tradycj¹ tyfoniczn¹ (wê¿ow¹, smocz¹).Tradycja ta obejmuje wszystkie systemy religijne, magiczne i mistyczne,wykorzystuj¹ce energiê seksualn¹ kundalini (nazywan¹ tak od imienia wê¿a, któryw indyjskiej, mistycznej anatomii cz³owieka spoczywa u podstawy krêgos³upacz³owieka) w celu uzyskania oœwiecenia b¹dŸ te¿ potê¿nych mocy magicznych (tzw.magis) [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • listy-do-eda.opx.pl