[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Dlatego goj,który zyda bije, jest wedlug Talmudu, kary smierci godzien. Gdyby zydów niebylo, to nie byloby, to nie byloby wedlug Talmudu - zadnego blogoslawienstwa naziemi; ani slonca ani deszczu, dlatego tez zadne narody nie moglyby prawaistniec na ziemi bez zydów. „Róznica panuje przeciez miedzy wszystkimirzeczami," rosliny i zwierzeta nie obejda sie bez opiekujacego sie nimiczlowieka, „a jak czlowiek wysoko stoi ponad zwierzetami, tak zydzi ponadwszystkimi narodami swiata". Talmud naucza nawet: „nasienie obcego, który niejest zydem, jest nasieniem zwierzecym". Obcy (Nochrim) i niezydzi, uwazani sa,wedlug stwierdzenia rabina Kronera, za jedno i to samo.Obcym, mówi Talmud,jest kazdy nieobrzezany, a obcy i poganin to jedno i to samo. A dalej nauczaTalmud, aby groby gojów (chrzescijan) nie plugawily Izraela (grobówzydowskich), poniewaz tylko zydzi sa ludzmi, inne narody zas maja wlasnoscizwierzat, sa rodzajem zwierzat. Prawdziwie nazywa Talmud niezydów (piszac w Ex.12,16 o swietach zydowskich):„sa one ustanowione dla zydów, a nie dla obcych, nie dla psów".R.Mose uNachmana powtarza to odmiennym zdaniem: „dla was sa swieta, nie dla gojów; dlawas, nie dla psów". Tak samo mówi i Rarshi w Ex.w wydaniu weneckim, podczasgdy w Pentateuchu, „w Amsterdamie wydanym, komentarz Raschego, dodatek: „niedla psów, „wpuszcza, Nie-zydzi sa tak psami jak i oslami, a rabin Abarbanelpowiada: „wybrany lud godzien jest zywota wiecznego, a inne narody sa jak osty.„Domy gojów sa domami zwierzat; Ben Syra odpowiada zas Nabuchodonozorowi, gdymu ten wlasna córke chcial dac za malzonke: „Ja jestem synem czlowieczym, a niebydleciem". Wielki Monachem (rabin) powiada: „wy, Izraelici, jestescie ludzmi,reszta narodów nie jest ludzmi, bo dusze ich pochodza od nieczystego ducha,dusze zas zydów pochodza z ducha swietego Boga".Jakut pisze w tym samym duchu;zydzi nazywaja sie ludzmi, balwochwalcy, pochodza z ducha nieczystego inazywaja sie swiniami.Obca niewiasta, nienalezaca do córek Izraela jestbydleciem, jak naucza takze Abarbanel.Wedlug tych zasad musza ludzie, którzynie sa zydami, a przede wszystkim odstepy od wiary zydowskiej, jakimi wedlugpodania Talmudu byl Jezus; który do balwochwalstwa przeszedl i wielu uwiódlzrzec sie tego, aby ich zyd uznawal za blizniego. Wzgledem zwierzat niewykonuje sie milosci blizniego. Zatwardzialy grzesznik zasluguje na kare. Poganin, nie stanie sie zydem i chrzescijanin pozostajacy wierny Chrystusowi,sa wedlug zydów nieprzyjaciólmi Boga i nieprzyjaciólmi zydów. Przeto powiada Talmud: slowa biblii: „Bóg nie ma gniewu" (Js.27,4), odnoszasie tylko do zydów; zas slowa: „Bóg sie gniewa" (Nah.1,2) odnosza sie do innychnarodów na ziemi. Imie góry „Synaj" oznacza wedlug Talmudu, ze gniew zstapilna narody swiata. Dlatego naucza Talmud: „To znaczy o wszystkich narodach,abys im zadnej nie wyswiadczyl laski". A na innym miejscu: „zakazanym jestlitowac sie nad czlowiekiem nierozumnym". „Tak samo naucza i rabin Gerson: -„sprawiedliwemu nie przystoi, aby litowal sie na zlymi;" a Abarbanel powiada:„jest nieslusznie okazywac milosierdzie". Dozwolone jest zatem sprawiedliwymjak przyjaciolom i krewnym Boga, wedlug nauki Talmudu, oszukiwac bezboznych,poniewaz jest napisane: „badz czystym wzgledem czystych, a przewrotnymwzgledem przewrotnych". Rabin Eliezer powiada: „jak murzyn pomiedzy wszystkimistworzeniami, tak Izrael pomiedzy narodami odróznia sie przez swoje dobreuczynki". Zabronionym jest przeto zydom, powiadaTalmud, pozdrawiac bezboznych;perla jest jednak slowo: „badz zawsze chytrym w bojazni bozej"; (przebieglym)przeto pozdrawiaj takze dla milego spokoju i obcego, który nie jest zydem, abycie cenil i abys nie doznawal zadnej przykrosci. Obluda jest tym sposobemdozwolona, powiada Rechai, aby czlowiek, tj.zyd, udawal grzecznego wobecbezboznego (tj.nie-zyda), aby go szanowal i zapewnial, ze go kocha; jest topozwolone powiada Bechaj, jezeli czlowiek, tj.zyd, tego potrzebuje i obawiasie goja - (inaczej jest grzechem) albowiem Talmud naucza: „dozwolona jestobluda zydom na tym swiecie, przeciw bezboznym"
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Linki
- Strona startowa
- August Rohling ZGUBNE ZASADY TALMUDYZMU
- Anthology Something Happened on the Way t
- Bleibtreu, Karl Bismarck 04
- Atwater Rhodes, Amelia Hawksong [The Kiesha'ra #1]
- Anthony Piers Pamiec absolutna (1989)
- Balzac, Honore de Die Kleinbuerger
- Byrd Nicole Szkarlatna wdowa
- Flash 5 Developers giude (6)
- Charles Sheffield Georgia on My Mind
- Robert Ludlum Trylogia 2 Krucjata Bourne'a (2)
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- mons45.htw.pl