[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Jedna zmienna otrzymuje wartoœæ okreœlaj¹c¹ wybór dokonany przez respondenta, adruga wskazuj¹ca akcjê, któr¹ ma przedsiêwzi¹æ skrypt PHP.W dalszej kolejnoœcinastêpuje wywo³anie skryptu i przejœcie do ujêcia Load Vote.Ujêcie Load Vote jest zasadniczo takie samo, jak omówione wczeœniej Load Poll.Ró¿ni je tylko to, ¿e kod ActionScript na warstwie Actions zosta³ zmieniony naproste wywo³anie akcji stop.Rysunek 330.1.ActionScript:stop();No có¿, jeœli chodzi o film Flasha, to ju¿ niemal wszystko.Przedostatnimujêciem, którym nale¿y siê zaj¹æ, jest ujêcie View Results, w którymwykorzystamy klipy filmowe Percent Bar, wizualizuj¹ce aktualne wynikig³osowania.Pewne, niezbêdne elementy formularza nale¿y utworzyæ na warstwie Section Items.Bêd¹ to: pole tekstowe wyœwietlaj¹ce zadane pytanie, pola tekstowe dla ka¿dejopcji oraz dodatkowe pola prezentuj¹ce liczbê g³osów oddanych na poszczególneopcje.Rysunek 331.1.Teraz mo¿esz umieœciæ trzy klony klipu filmowego Percent Bar, któryopracowywaliœmy wczeœniej, na warstwie Section Items.Przeci¹gnij trzy kopie klipu Percent Bar z biblioteki na warstwê Section Itemsi umieœæ je na wysokoœci poszczególnych opcji.Rysunek 331.2.Ka¿demu klonowi trzeba nadaæ odrêbn¹ nazwê, co pozwoli odwo³ywaæ siê do nichpoprzez ActionScript.Nazwy zaproponowane na rysunku powinny byæ odpowiednie.Teraz musisz zaj¹æ siê kodem ActionScript, który nale¿y przypisaæ do ujêcia(numer 23) tu¿ za ujêciem View Result, na warstwie Actions.Tu bêdzie nastêpowa³o obliczanie wartoœci procentowych i przekazywanie wynikówklipom filmowym wyœwietlaj¹cym wskaŸniki paskowe.Poniewa¿ liczby g³osów dla ka¿dej opcji ³adowane bêd¹ za pomoc¹ zmiennychvotes1, votes2 oraz votes3, nietrudno bêdzie okreœliæ wzglêdn¹ wartoœæprocentow¹ dla ka¿dego wskaŸnika, do czego pos³u¿ymy siê poni¿szym kodem.// Obliczenie ca³kowitej liczby g³osówtotal = Number(votes1) + Number(votes2) + Number(votes3);// Calculate percentages for each optionpercent1 = (Number(votes1) / total) * 100;percent2 = (Number(votes2) / total) * 100;percent3 = (Number(votes3) / total) * 100;// Ustawiamy wskaŸnik procentowy ka¿dej opcjipercentageBar1.setPos(percent1);percentageBar2.setPos(percent2);percentageBar3.setPos(percent3);// Wstrzymujemy odtwarzanie filmustop();Rysunek 332.1.Dla takiego eksperta Flasha, jak Ty, powinno to wygl¹daæ zupe³nie zrozumiale!Mówi¹c najogólniej, kod ten oblicza wartoœæ procentow¹ dla ka¿dego wskaŸnika, anastêpnie, za pomoc¹ funkcji setPos umieszczonej wewn¹trz ka¿dego klonu,zmienia wskazania.Dlaczego kod ten umieszczony jest w ujêciu tu¿ za ujêciem View Results? No có¿,pocz¹tkowo umieœci³em go w samym ujêciu View Results, ale przekona³em siê, ¿ewskaŸniki nie s¹ ustawiane poprawnie.Wywo³ania funkcji z jakiegoœ powoduprzebiega³y niepomyœlnie, w zwi¹zku z czym zdecydowa³em siê przemieœciæ kodActionScript o jedno ujêcie w przód.W takich przypadkach nale¿y zastosowaæmetodê prób i b³êdów!Na koniec zajmij siê ujêciem Error, wyœwietlaj¹cym zwracany przez skrypty PHPkomunikat o b³êdzie powsta³ym podczas ich dzia³ania.Rysunek 333.1.Zanim jednak zajmiesz siê tym ujêciem, przeci¹gnij kopiê klip filmowego UserPoll z biblioteki na g³Ã³wn¹ scenê, a nastêpnie przypisz mu kod ActionScript,który zajmie siê obs³ug¹ przychodz¹cych danych.onClipEvent (data) {// Jesli operacja powiod³a siêif (this.result == "Okay") {// Wznawiamy odtwarzanie filmuthis.play();} else {// Jeœli u¿ytkownik odda³ ju¿ g³os w bie¿¹cej ankiecieif (this.result == "AlreadyVoted") {// Wybieramy prost¹ akcjê odczytywaniathis.action = "fetch";// Aby uzyskaæ wyni, wywo³ujemy skrypt vote.phploadVariables("vote.php", this, "POST");//Przechodzimy do ekranu ³adowaniathis.gotoAndStop("Load Vote");} else {// W przeciwnym razie, coœ musia³o siê nie powieœæthis.gotoAndPlay("Error");}}}Rysunek 334.1.Jest to wariant zwyk³ego detektora onClipEvent, przygotowanego do wspó³pracy zprzychodz¹cymi danymi ró¿nego typu.W razie w¹tpliwoœci co do tego, nale¿yprzeœledziæ komentarze.To wszystko, co by³o do zrobienia w ramach filmu Flasha.Zapiszmy dotychczasoweefekty naszej ciê¿kiej pracy, po czym mo¿emy zaj¹æ siê napêdzaj¹cymi ca³oœæskryptami PHP, które bêd¹ najtrudniejsz¹ czêœci¹ ca³ego zadania!Dodanie mocy PHPCzas zaj¹æ siê skryptami PHP, które bêd¹ wykonywa³y ca³¹, ciê¿k¹ pracê, podczasgdy interfejs Flasha bêdzie oczarowywa³ respondentów.Napiszemy tu kilkaskryptów, z których dwa bêd¹ bezpoœrednio wspó³dzia³a³y z Flashem, zaœpozosta³e dwa pozostan¹ do dyspozycji administratora.Pierwszy z nich bêdzieskryptem przygotowawczym, drugi zaœ zajmie siê przechowywaniem danychwspó³u¿ytkowanych przez wszystkie skrypty.Skrypt common.phpNajpierw popracujemy nad skryptem common.php.Zawrzemy w nim szczegó³oweinformacje potrzebne dla uzyskania dostêpu do bazy danych, a oprócz nich kilkaogólnych funkcji, wykonuj¹cych ró¿norodne zadania.Nastêpnie, wykorzystamyfunkcjê include, któr¹ poznaliœmy w Rozdziale 3., dodaj¹c za jej pomoc¹ i wrazie potrzeby elementy PHP zawarte w tym pliku do innych skryptów, równie¿opisywanych w kolejnym rozdziale!Rozpocznij pisanie skryptu common.php.Po pierwsze, zdefiniuj kilka zmiennych,przechowuj¹cych dane potrzebne do uzyskania dostêpu do bazy danych.Oczywiœcie,niektóre z tych danych musisz zmieniæ, dopasowuj¹c je do w³asnej konfiguracji.Niemniej jednak, ogólne zasady pozostaj¹ bez zmian!
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Linki
- Strona startowa
- Ludlum Robert Testament Matarese'a 02 Spadkobiercy Matarese'a
- Carly Phillips Dare to Love 02 Dare to Desire
- Raduchowska Martyna Szamanka od umarlakow 02 Demon Luster (doc)
- Berling Peter Dzieci Graala 02 Krew królów
- Anne McCaffrey Jezdzcy Smokow 02 W pogvoni za Smokiem
- Rzymianie 02 Neron Panowanie Antychrysta Gallo Max
- Silverberg Robert W
- Book 2 Elminster In Myth Drannor
- Jeżeli nie możesz pokonać muru, zbuduj drzwi! Charles Lever(1)
- Conrad Joseph Oczekiwanie
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- nurkowanie.opx.pl