[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.132).Wszystkie testwierdzenia zosta³y potêpione w g³oœnym przemówieniu, wyg³oszonym 15 listopada1972 roku przez Paw³a VI, w którym stwierdzi³, ¿e ten, kto utrzymuje, i¿ szatannie jest osob¹ "wychodzi poza ramy nauczania biblijnego i koœcielnego".Wypada ju¿ zakoñczyæ te rozwa¿ania.Niestety, ideeFroca rozprzestrzeniaj¹ siê nadal.W swojej ksi¹¿ce stara siê on obaliæ dot¹dobowi¹zuj¹cy Rytua³, stosuj¹c zdanie tego rodzaju: "egzorcyzm jest gestemmagicznym" (ss.142 i 159); trzy objawy opêtania wskazane w Rytuale, dziœstraci³y swoje znaczenie (s.64); spirytyzm jest tylko niebezpieczny napoziomie psychologicznym i duchowy (s.76); magia jest fenomenem kulturowym (s.77).Przymuj¹c takie za³o¿enia, mo¿na powiedzieæ, ¿e myli siê Biblia iKatechizm Koœcio³a Katolickiego potêpiaj¹c spirytyzm, magiê, okultyzm!W zamian autor wychwala bez zastrze¿eñ nowy Rytua³, tak jakby on by³ostateczny, zapominaj¹c, ¿e zosta³ opublikowany ad interim.O.Froc44zrobi³by lepiej, gdyby nie zabiera³ w tej sprawie g³osu, dlatego ¿e ów dokumentodzwierciedla pogl¹dy francuskich redaktorów; lecz przede wszystkim z tegopowodu, ¿e jest to dokument jeszcze zastrze¿ony, podlegajacy konsultacjombiskupów, a wiêc mo¿e on ulec póŸniej ró¿nym modyfikacjom (nowy Rytua³ zosta³opublikowany w 1999 roku).Na zakoñczenie o.Froc zamieszcza pewnn¹ rekompensatê dla zwolennikówegzorcystów, która stanowi prawdziwe arcydzielo.Uznaje w swej ³askawoœci tylkodwa egzorcyzmy, których dokona³ Jezus Chrystus."Czy mnie mi³ujesz?" - S¹ tos³owa skierowane trzy razy do Piotra, które my, biedni ignoranci, uwa¿aliœmy zapotrójne potwierdzenie mi³oœci na zadoœæuczynienie za potrójne zaparcie siê.Teraz dowiadujemy siê, ¿e by³ to prawdziwy i w³aœciwy egzorcyzm (s.138).Jeszcze bardziej zdumiewaj¹cy jest poca³unek Judasza, który my, biedniignoranci, uwa¿aliœmy jedynie za dope³nienie zdrady Chrystusa, a terazdowiadujemy siê, ¿e jest to egzorcyzm, który byæ mo¿e w zastosowaniu siê nieuda³ (s.140).Mo¿na zatem zastanawiaæ siê czy o.Froc wie naprawdê, czym jestegzorcyzm? Ale mo¿e jedynie troszczy siê on tylko o to, aby by³ w swychpogl¹dach nowoczesny, a dzia³alnoœæ egzorcysty XX wieku - jak sam stwierdza -polega tylko na przyjmowaniu i wys³uchiwaniu" (s.86).Na niczym wiêcej.Gdy piszê o tym, odczuwam gorycz, ale jestem zarazem przekonany, ¿e spe³niamswoj¹ powinnoœæ.Egzorcyzm ma swoje poprawne uzasadnienie w Piœmie œw.w ca³ejtradycji Koœcio³a, w prawie koœcielnym.A mimo wszystko, tak¿e i we W³oszech,s¹ egzorcyœci, którzy ograniczaj¹ siê tylko do przyjmowania i wys³uchania.Lepsze to ni¿ nic, ale tak¿e postêpowanie jest nadal niewystarczaj¹ce.Jest natomiast skuteczniejsze ni¿ zachowanie tych, którzy odsy³aj¹ ludzi dodiab³a.Od egzorcystów nale¿y oczekiwac czegoœ innego!45OKULTYZMS¹dzê, ¿e okultyzm jest w³aœciw¹ religi¹ szatana, któraprzeciwstawia siê prawdziwemu Bogu i prawdziwej religii, a przede wszystkimsamemu cz³owiekowi oraz jego duchowym aspiracjom i zdrowemu rozumowi, którysk³ania cz³owieka do badañ i poszukiwania rozumnych wyjaœnieñ odnosz¹cych siêdo tego wszystkiego, co stanowi przedmiot jego poznania.Aby zdaæ sobie sprawê z tego, co oznaczaj¹ te stwierdzenia, musimy wyjœæ odsamych fundamentów naszej wiary, której podstaw¹ jest objawienie, a punktemwyjœcia niech bêdzie nastêpuj¹ce biblijne stwierdzenie: "S³uchaj Izraelu, Panjest naszym Bogiem - Panem jedynym.Bêdziesz mi³owal Pana, Boga twojego, zca³ego serca swego, z ca³ej duszy swojej, ze wszystkich si³ swoich" (Pwt6,4--5).Jest to fundament wiary, na którym opiera siê ca³yDekalog: "Ja jestem Pan, Bóg twój, który ciê wywiód³ z ziemi egipskiej, z domuniewoli.Nie bêdziesz mia³ cudzych bogów przede mn¹" (Wj 20, 2-3).Oto wielkipocz¹tek poprzedzaj¹cy wype³nienie siê objawienia poprzez wcielenie Chrystusa,jedynego Zbawiciela i jedynego Nauczyciela [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • listy-do-eda.opx.pl