[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Nikt, ktotego dowiadczy, nie jest w stanie odpowiednio wyrazi tego w swojej pamiciani te pomyle o czym, co to przekracza.Istnieje jednak o wiele wyszy stan zwany sivadaran, o którym wystarczypowiedzie, e jest zniszczeniem poprzedniego stanu, jego unicestwieniem.Ieby zrozumie to wymazanie, nie wolno sobie wyobraa "Nicoci" (jedynamoliwa tego nazwa) jako czego negatywnego, lecz jako co pozytywnego.Normalny umys jest wiec w ciemnym pokoju.Gdy rozsoni si aluzje, wiatosoneczne uczyni pomie niewidzialnym.Jest to dobre wyobraenie dhjany.Lecz umys nie jest w stanie znale porównania dla atmadarany.Mówienie, ezebranie wszystkich zastpów niebiaskich podobnie zakryoby soce wydaje sinieskuteczne.Lecz jeli tak powiemy, a bdziemy chcieli dalej stworzywyobraenie Sivadharany, musimy sobie natychmiast wyobrazi, e tym pomieniemwe wszechwiecie jest ciemno, nie jakie wiato mocno przymione wporównaniu z innym wiatem, lecz sama ciemno.Nie chodzi tu o zmian chwiliw rozlego, czy nawet skoczonoci w nieskoczono.Jest to poznanie , epozytywne jest po prostu negatywnym.Ostateczna prawda postrzegana nie jestjedynie jako fasz, lecz jako logiczne przeciwiestwo prawdy.Cakiem bez sensujest dry ten temat, który zawiód na manowce wszystkich jego badaczy.Powiedzielimy jedynie tak mao, jak byo to moliwe, a nie tak wiele, ile bysi dao.Od naszego celu take dalekie jest rozprawianie si z niezliczonymi dyskusjamina temat tego, czy jest to ostateczny cel i co on daje.Wystarczy powiedzie ,e nawet pierwsza i szybko przemijajca dhjana odpaca tysickrotnie trudy,które musielimy pokona, aby j uzyska.Dla pocztkujcego istnieje wielka nadzieja, e praca ta si kumuluje : kadedziaanie skierowane ku celowi wytwarza przeznaczenie, które pewnego dniaprzyniesie owoce.Oby wszyscy mogli je osign !STRESZCZENIEPyt.: Czym jest geniusz i jak powstaje ?Odp.: Wybierzmy niektóre okazy z pewnych gatunków i postarajmy si w nichodnale jedn wspóln cech, która nie wystpuje u pozostaych gatunków.Pyt.: Czy istnieje taka ?Odp.: Tak, wszyscy geniusze maj nawyk skupiania myli i zazwyczaj potrzebujdugiego odosobnienia, aeby ten nawyk wytworzy.Szczególnie, najwiksigeniusze religijni porzucili wiat w pewnym okresie swojego ycia i zaraz popowrocie do gosili swe nauki.Pyt.: Jakie znaczenie ma takie odosobnienie ? Mona by oczekiwa, e takiczowiek po powrocie nie bdzie czu zwizku z cywilizacj i bdzie mniejzdolny, anieli by przedtem.Odp.: Ale kady z nich twierdzi, cho w innym jzyku, ze podczas odosobnieniaosign nadliudzkie moce.Pyt.: Czy w to wierzysz ?Odp.: le si dzieje, jeli odrzucamy twierdzenia najwikszych poródludzkoci, nie przedstawiajc zadajcego im kam dowodu lub chocia tumaczc,gdzie mogli popeni bd.W tym przypadku kady z nauczycieli zostawi namwskazówki.Jedyn metod naukow jest powtarzanie ich eksperymentów,potwierdzajc lub odrzucajc ich rezultaty.Pyt.: Lecz ich wskazówki wielce róni si od siebie ?Odp.: Jedynie tak dalece, jak jest to zwizane z czasem, ras, klimatem ijzykiem.Istnieje istotna tosamo metody.Pyt.: Naprawd !Odp.: Wielkim dzieem ycia Fratra Perdurabo byo udowodnienie tego.Studiujckad praktyk religijn kadej z wielkich religii na miejscu, by w staniewykaza Jedno-w-rónorodnoci ich wszystkich i sformuowa metod woln odjakichkolwiek znieksztace dogmatycznych i opart jedynie na pewnych faktach zanatomii, fizjologii i psychologii.Pyt.: Czy moesz mi streci t metod ?Odp.: Gówna idea jest taka, e Nieskoczony, Absolut, Bóg, Nad-dusza,jakkolwiek si tego nie nazwie, jest zawsze obecna, lecz tak ukryta i maskowanaprzez myli umysu, jak nie mona sysze bicia serca w gonym miecie.Pyt.: Tak ?Odp.: A zatem, by osign znajomo Nieskoczonego, wystarczy wyciszywszelkie myli.Pyt.: Przecie we nie myli s wyciszone ?Odp.: Tak, to prawda, w przyblieniu.Ale funkcja postrzegania jest równiewyciszona.Pyt.: A zatem pragniesz osign doskona czujno i uwag umysu, niezakócon przez pojawiajce si myli ?Odp.: Tak.Pyt.: A jak do tego doj ?Odp.: Najpierw wyciszamy ciao poprzez praktyk zwan asan i zapewniamy jejswobod i regularno funkcji dziki pranajamie.W ten sposób adne sygnay zciaa nie zakócaj umysu.Po drugie, poprzez jam i nijam wyciszamy emocje i namitnoci, chronic siprzed zym wpywem, jaki wywieraj na umys.Po trzecie, poprzez pratjahar analizujemy umys bardziej dogbnie i zaczynamykontrolowa myli niezalenie od ich natury.Po czwarte, tumimy wszelkie pozostae myli dziki bezporedniej koncentracjina pojedynczym punkcie.Ten proces, który prowadzi do najwikszych rezultatów,skada si z trzech czci, dharany, dhjany i samadhi, znanych razem pod jednymterminem samjamy.Pyt.: W jaki sposób mog uzyska dalsz wiedz i dowiadczenie tego ?Odp.: A.A jest organizacj, której mistrzowie osignli osobistedowiadczenie szczytu tej nauki [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • listy-do-eda.opx.pl