[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.0 -1KompozycjaProporcje miêdzy czêœciami pracy.7.Zwiêz³y wstêp, wyczerpuj¹ce rozwiniêcie tematu, zakoñczenie uwzglêdniaj¹cewnioski.0 -1Spójnyi logiczny wywód.8.Poszczególne argumenty spójne , zachowana ci¹g³oœæ pomiêdzy czêœciami pracy.0 -1Styl i jêzykEstetyka pracy9.Przejrzysty uk³ad graficzny, czytelne pismo0 -1Poprawnoœæ gramatyczna (fleksja, sk³adnia)10.B³êdy fleksyjne – 1 pkt, b³êdy sk³adniowe – 1 pkt0 - 2Styl11.Adekwatny do treœci0 -1Suma307.OGÓLNY SCHEMAT OCENIANIA ARKUSZA EGZAMINACYJNEGO IIIKryterium ogólneKryterium szczegó³oweNrModel odpowiedziPunktyTreœæ pracyPrzedstawienie tezy lub prezentacja w³asnego stanowiska1.Teza lub w³asne stanowisko sformu³owane w sposób jasny i przekonywaj¹cy,bezb³êdny merytorycznie.2Dobór argumentów2.Trafny.2Omówienie argumentów podporz¹dkowane tezie lub uzasadniaj¹ce w³asne stanowisko3.Punktowanie uzale¿nione od modelu odpowiedzi pracy.18Egzemplifikacja argumentów4.Odwo³ywanie siê do materia³Ã³w Ÿród³owych (dzie³a tanecznego, ikonografii,literatury przedmiotu itp.) w funkcji argumentacyjnej.Pos³ugiwanie siê terminologi¹5.Poprawne.1Syntezowanie w³asnych rozwa¿añ6.Pointowanie poszczególnych akapitów, wnioskowanie.1Kompozycja pracyW³aœciwe proporcje miêdzy poszczególnymi czêœciami pracy7.Zwiêz³y wstêp, wyczerpuj¹ce rozwiniêcie tematu, zakoñczenie uwzglêdniaj¹cewnioski.1Spójny i logiczny wywód8.Poszczególne argumenty spójne, zachowana ci¹g³oœæ pomiêdzy czêœciami pracy.1Styl i jêzykEstetyka pracy9.Przejrzysty uk³ad graficzny, czytelne pismo.1Poprawnoœæ gramatyczna (fleksja, sk³adnia)10.B³êdy fleksyjne – 1 pkt, b³êdy sk³adniowe – 1 pkt.2Styl11.Adekwatny do treœci.1Razem30VII.INFORMACJEZreformowane egzaminy maturalne po raz pierwszy bêd¹ zdawane przez absolwentówszkó³ ponadpodstawowych (dla absolwentów szkó³ czteroletnich bêdzie to w maju2002 roku, dla absolwentów szkó³ piêcioletnich w maju 2003).Oprócz sesjimajowych przewidziane jest wprowadzenie od stycznia 2003 roku sesjistyczniowej, równowa¿nej z sesj¹ majow¹.Ka¿dy, kto nie przyst¹pi³ do egzaminuw maju, albo nie zda³ egzaminu z jednego lub wszystkich przedmiotów, lubpostanowi³ poprawiæ ocenê z jednego lub kilku przedmiotów, bêdzie móg³przyst¹piæ do egzaminu ponownie ju¿ w styczniu.Sesja egzaminacyjna bêdzie trwa³a oko³o pó³tora miesi¹ca, ka¿dego dnia bêdziezdawany inny przedmiot, a nie jak obecnie wszystkie dodatkowe przedmiotyjednego dnia.Równie¿ jêzyki obce bêd¹ zdawane w ró¿nych dniach, a nie jednegodnia wszystkie.Pierwsze egzaminy pisemne rozpoczn¹ siê w maju i zakoñcz¹ w czerwcu.Wynikibêd¹ og³oszone na prze³omie czerwca i lipca.Egzaminy ustne, które maj¹ poprzedzaæ egzaminy pisemne bêd¹ organizowane ju¿w kwietniu.Zakoñcz¹ siê do 20 kwietnia, wiêc zale¿nie od liczby zdaj¹cych wdanej szkole pocz¹tek ich nale¿y zaplanowaæ na pierwszy lub drugi tydzieñmiesi¹ca.Ka¿dy zdaj¹cy bêdzie pisa³ egzamin maturalny w szkole, któr¹ ukoñczy³.Odstêpstwa od tej zasady bêd¹ w czterech przypadkach:* je¿eli szko³a nie spe³ni wymogów stawianych centrom egzaminacyjnym(odpowiednio du¿a sala, odpowiednio oœwietlona, wyizolowana od nadmiernegoha³asu itp.),* je¿eli zdawany przedmiot bêdzie przedmiotem rzadkim – wybranym przez ma³¹liczbê osób i w zwi¹zku z tym zostanie powo³ana jedna komisja egzaminacyjna dlakilku szkó³ (np.greka lub filozofia),* je¿eli szko³a nie bêdzie w stanie zapewniæ odpowiednich warunków zdawaniaegzaminu ze wzglêdu na niepe³nosprawnoœæ zdaj¹cego (np.brak komputeraz drukark¹ z alfabetem brajlowskim dla osoby niewidomej),* je¿eli wol¹ zdaj¹cego bêdzie zdawanie matury w innym miejscu ni¿ ukoñczonaszko³a.Egzaminy bêd¹ organizowane i sprawdzane przez okrêgowe komisje egzaminacyjnew³aœciwe dla obszaru zamieszkania zdaj¹cego.W przypadku uczêszczania do szko³yw innym województwie (poza miejscem zamieszkania) zdaj¹cy bêdzie móg³przyst¹piæ do egzaminu w szkole, któr¹ koñczy³.Mapa na wewnêtrznej stronie ok³adki obrazuje zasiêg terytorialny poszczególnychkomisji, natomiast adresy zamieszczone s¹ na ok³adce zeszytu.ANEKSPRZYK£ADY ROZWI¥ZAÑ ARKUSZY EGZAMINACYJNYCH
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Linki
- Strona startowa
- Wiedza tajemna w praktyce M F Long
- King S.K. Wiedza z Hawajów
- Wiedza z Hawajów
- Clive Baker La Mort, Sa Vie, Son Oeuvre
- Baxter Stephen Statki Czasu
- Boswell Barbara Fikcyjna narzeczona
- Book 3 Charon's Claw
- Clive Cussler Smok
- Wojtyszko Maciej Bromba i inni
- Cathy Williams Riccardo's Secret Child [HP 241
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- nurkowanie.opx.pl