[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Kluczowe postacie z przemys³u i polityki wiedz¹, ¿e tytu³ i publiczne uznanieczêsto skutecznie zastêpuj¹ ich prawdziw¹ wartoœæ.Czczenie tych ludzi jestjednym z naszych najwa¿niejszych spo³ecznych rytua³Ã³w, poniewa¿ wœród czczonychi ich czcicieli szeroko rozpowszechniona jest uczuciowa potrzeba tego typu.PrzyjaŸñ jest siln¹ potrzeb¹ uczuciow¹ i w jej imieniu zrobiono wielewspania³ych i mniej godnych pochwa³y rzeczy.Z powodu wartoœci kulturalnych iwychowania wydaje siê, ¿e potrzeba intymnoœci w jakimœ stopniu obecniesilniejsza jest u kobiet ni¿ u mê¿czyzn, lecz coraz bardziej popularneokreœlenie „ruchu mê¿czyzn” pokazuje, i¿ mê¿czyŸni wprawdzie odczuwaj¹ têuczuciow¹ potrzebê, jednak zrêcznie j¹ ukrywaj¹, aby byæ akceptowanymi przezinnych mê¿czyzn i spo³eczeñstwo.Dowodzi to faktu, ¿e jedna potrzeba uczuciowamo¿e przykryæ inn¹ zale¿nie od tego, która w danym momencie jest silniejsza.Niektórzy ludzie odczuwaj¹ uczuciow¹ potrzebê transpersonalnego stosunku,po³¹czenia siê z wiêksz¹ ca³oœci¹, która, odpowiednio do indywidualnychtêsknot, mo¿e przejawiaæ siê chêci¹ po³¹czenia siê z przyrod¹, Ziemi¹ lubBogiem, którego dana osoba mo¿e rozumieæ w ró¿ny sposób.W³adza(w³¹cznie z pragnieniem si³y, umiejêtnoœci, zdolnoœci, talentów, wp³ywu,pieniêdzy i kontroli)Pragnienie posiadania w³adzy w dowolnej formie jest absolutnie naturaln¹rzecz¹.Bez niego nigdy nie nauczylibyœmy siê chodziæ, mówiæ, wykonywaæ lubulepszaæ milionów rzeczy, które uwa¿amy za normalne czêœci sk³adowe ¿ycia,pocz¹wszy od prostych czynnoœci, takich jak wype³nienie czeku albo prowadzeniesamochodu, do bardzo z³o¿onych potrzebnych np.przy wykonywaniu zawodu.Pêd doposiadania w³adzy zawarty jest jako podstawowa uczuciowa potrzeba we wszystkichrzeczach, które robimy.Dla niektórych ludzi potrzeba ta jest tak silna, i¿ wychodzi poza ogólnieprzyjêty wymiar.Nie tylko chc¹ podnosiæ krzes³a, lecz równie¿ samochody.Nies¹ zadowoleni z bycia aktorem, chc¹ byæ re¿yserem.Nie wystarczy im bycieszefem przedsiêbiorstwa, chc¹ byæ prezydentem.S¹ tacy, którym nie wystarczykontrolowanie w³asnego ¿ycia -chc¹ kierowaæ ¿yciem innych.Pomimo ¿e pêd do posiadania w³adzy mo¿e byæ spowodowany strachem lubpragnieniem akceptacji czy uznania przez innych, mo¿e siê zdarzyæ, i¿ jest oncelem samym w sobie oraz chêci¹ doœwiadczania osza³amiaj¹cego uczuciasterowania losem.Odczuwaæ mo¿e to polityk, gracz, jak równie¿ mened¿er,artysta, sportowiec, mistyk i wielu innych.Ka¿da uczuciowa potrzeba mo¿e staæsiê obsesj¹, jednak jeœli ukryt¹ si³¹ napêdow¹ jest strach, wtedy przymuszaj¹ceopêtanie w³adz¹ mo¿e negatywnie wp³yn¹æ na innych ludzi.Wiele razy sta³o siêtak, i¿ ludzie bali siê samej myœli o w³adzy.Nie tylko w ka¿dy mo¿liwy sposóbstaraj¹ siê jej unikn¹æ, lecz równie¿ wymyœlaj¹ tym, którzy przenieœli nainnych odpowiedzialnoœæ za ich osobist¹ w³adzê, jak równie¿ tym, którzy j¹przejêli.Gdy tylko pojawi siê temat w³adzy, wtedy zawsze znajdzie siê ktoœ, kto odczuwauczuciow¹ potrzebê zacytowania aforyzmu lorda Actona: „W³adza korumpuje, aabsolutna w³adza korumpuje absolutnie”.Stwierdzenie to s³u¿y wzmacnianiustrachu przed posiadaniem w³adzy, jednak jest ono zupe³nie nieprawdziwe.Skorumpowanie pojawia siê wtedy, gdy potêga po³¹czona zostaje z jednym lubwieloma czynnikami „wielkiej izolacji”: strachem, nienawiœci¹ lub obojêtnoœci¹.Jeœli po³¹czymy w³adzê z mi³oœci¹, wtedy nie ma nic lepszego.Inny angielskicytat pochodz¹cy od Edmunda Burke'a mówi: „Nie znam nic wynios³ego, co nieby³oby odmian¹ w³adzy i potêgi”.Jedn¹ z form w³adzy, któr¹ wiêkszoœæ ludzi we wspó³czesnym spo³eczeñstwieodbiera jako potrzebê uczuciow¹, s¹ pieni¹dze.Daj¹ nam one w³adzê kupowaniatowarów i us³ug, których sobie ¿yczymy, oraz pozwalaj¹ w ró¿ny sposób wp³ywaæna otaczaj¹cy nas œwiat.Pomimo ¿e ludzie maj¹ wiele powodów do odczuwaniapotrzeby posiadania pieniêdzy (bezpieczeñstwo, bycie akceptowanym, wolnoœæitd [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • listy-do-eda.opx.pl