[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Tu bêdzie nastêpowa³o obliczanie wartoœci procentowych i przekazywanie wynikówklipom filmowym wyœwietlaj¹cym wskaŸniki paskowe.Poniewa¿ liczby g³osów dla ka¿dej opcji ³adowane bêd¹ za pomoc¹ zmiennychvotes1, votes2 oraz votes3, nietrudno bêdzie okreœliæ wzglêdn¹ wartoœæprocentow¹ dla ka¿dego wskaŸnika, do czego pos³u¿ymy siê poni¿szym kodem.// Calculate total votes casttotal = Number(votes1) + Number(votes2) + Number(votes3);// Calculate percentages for each optionpercent1 = (Number(votes1) / total) * 100;percent2 = (Number(votes2) / total) * 100;percent3 = (Number(votes3) / total) * 100;// Set each option's percentage barpercentageBar1.setPos(percent1);percentageBar2.setPos(percent2);percentageBar3.setPos(percent3);// Stop the movie from moving onstop();Rysunek 332.1.Dla takiego eksperta Flasha, jak Ty, powinno to wygl¹daæ zupe³nie zrozumiale!Mówi¹c najogólniej, kod ten oblicza wartoœæ procentow¹ dla ka¿dego wskaŸnika, anastêpnie, za pomoc¹ funkcji setPos umieszczonej wewn¹trz ka¿dego klonu,zmienia wskazania.Dlaczego kod ten umieszczony jest w ujêciu tu¿ za ujêciem View Results? No có¿,pocz¹tkowo umieœci³em go w samym ujêciu View Results, ale przekona³em siê, ¿ewskaŸniki nie s¹ ustawiane poprawnie.Wywo³ania funkcji z jakiegoœ powoduprzebiega³y niepomyœlnie, w zwi¹zku z czym zdecydowa³em siê przemieœciæ kodActionScript o jedno ujêcie w przód.W takich przypadkach nale¿y zastosowaæmetodê prób i b³êdów!Na koniec zajmij siê ujêciem Error, wyœwietlaj¹cym zwracany przez skrypty PHPkomunikat o b³êdzie powsta³ym podczas ich dzia³ania.Rysunek 333.1.Zanim jednak zajmiesz siê tym ujêciem, przeci¹gnij kopiê klip filmowego UserPoll z biblioteki na g³Ã³wn¹ scenê, a nastêpnie przypisz mu kod ActionScript,który zajmie siê obs³ug¹ przychodz¹cych danych.onClipEvent (data) {// If operation successfullif (this.result == "Okay") {// Carry on with moviethis.play();} else {// If user has already voted the current pollif (this.result == "AlreadyVoted") {// Set action to a simple fetchthis.action = "fetch";// Call vote.php to get resultsloadVariables("vote.php", this, "POST");//Go and wait at the loading screenthis.gotoAndStop("Load Vote");} else {// Otherwise, something went wrongthis.gotoAndPlay("Error");}}}Rysunek 334.1.Jest to wariant zwyk³ego detektora onClipEvent, przygotowanego do wspó³pracy zprzychodz¹cymi danymi ró¿nego typu.W razie w¹tpliwoœci co do tego, nale¿yprzeœledziæ komentarze.To wszystko, co by³o do zrobienia w ramach filmu Flasha.Zapiszmy dotychczasoweefekty naszej ciê¿kiej pracy, po czym mo¿emy zaj¹æ siê napêdzaj¹cymi ca³oœæskryptami PHP, które bêd¹ najtrudniejsz¹ czêœci¹ ca³ego zadania!Dodanie mocy PHPCzas zaj¹æ siê skryptami PHP, które bêd¹ wykonywa³y ca³¹, ciê¿k¹ pracê, podczasgdy interfejs Flasha bêdzie oczarowywa³ respondentów.Napiszemy tu kilkaskryptów, z których dwa bêd¹ bezpoœrednio wspó³dzia³a³y z Flashem, zaœpozosta³e dwa pozostan¹ do dyspozycji administratora.Pierwszy z nich bêdzieskryptem przygotowawczym, drugi zaœ zajmie siê przechowywaniem danychwspó³u¿ytkowanych przez wszystkie skrypty.Skrypt common.phpNajpierw popracujemy nad skryptem common.php.Zawrzemy w nim szczegó³oweinformacje potrzebne dla uzyskania dostêpu do bazy danych, a oprócz nich kilkaogólnych funkcji, wykonuj¹cych ró¿norodne zadania.Nastêpnie, wykorzystamyfunkcjê include, któr¹ poznaliœmy w Rozdziale 3., dodaj¹c za jej pomoc¹ i wrazie potrzeby elementy PHP zawarte w tym pliku do innych skryptów, równie¿opisywanych w kolejnym rozdziale!Rozpocznij pisanie skryptu common.php.Po pierwsze, zdefiniuj kilka zmiennych,przechowuj¹cych dane potrzebne do uzyskania dostêpu do bazy danych.Oczywiœcie,niektóre z tych danych musisz zmieniæ, dopasowuj¹c je do w³asnej konfiguracji.Niemniej jednak, ogólne zasady pozostaj¹ bez zmian! [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • listy-do-eda.opx.pl