[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Wiêkszoœæ ludzi nie zdaje sobie sprawy zk³opotliwego po³o¿enia w jakim siê znajduje i po prostu za­czyna siê wtedy czuætak, jak gdyby mia³a siê rozchorowaæ, zwariowaæ lub nieomal umrzeæ.Albo te¿, wsytuacjach o mniej dramatycznym przebiegu, lu­dzie mog¹ czuæ siê przygnêbienilub niezdolni do dalszej pracy nad w³asn¹ medytacj¹.Zalecam wam, abyœciepoznawali wasze progi, odkrywali, w jaki sposób strukturalizuj¹ one waszproces, analizowali je i poddawali próbom oraz przekraczali je, ale nadewszystko, abyœcie uczyli siê sposobów zmiany kana³Ã³w.Pozwólcie, ¿e wyjaœniêwam, jak mo¿na to robiæ.„WARIACTWO" DZIEJE SIÊ W NIE ZAJÊTYM KANALEOsoby, które s¹ typami wizualnymi zazwyczaj s¹ zagubione w swojej chaotycznej,nieznanej i nie zajêtej propriocepcji.Obawiaj¹ siê one tego, ¿e siê u_ dusz¹,¿e ich serca przestan¹ biæ Lub ¿e zostan¹ sparali¿owane.Z drugiej stro­nyosoby o typie proprioceptywnym boj¹ siê, ¿e zwariuj¹ albo te¿ maj¹ lêki przedpotwornymi wizjami lub dŸwiêkami nie do zniesienia.Ludzie, którzy s¹szczególnie uzdolnieni ruchowo obawiaj¹ siê przekroczenia w³asnych granic przezinnych lub niemo¿liwych do zaakceptowania stwierdzeñ wypowiada­nych przezwewnêtrzne g³osy.Wreszcie osoby, które dobrze daj¹ sobie radê w relacjach zinnymi ludŸmi czêsto lêkaj¹ siê ow³adniêcia przez wewnêtrzne obrazy i g³osy.ZMIANY KANA£ÓWW opisanych powy¿ej sytuacjach zmiany kana³Ã³w mog¹ okazaæ siê bardzo u¿yteczn¹technik¹.Je¿eli trudnoœci te maj¹ miejsce w trakcie medytacji, to wiecie wjakim kanale utknêliœcie na dobre i mo¿ecie go wtedy zmieniæ.Najprostsz¹ inajbardziej skuteczn¹ metod¹ zmiany kana³Ã³w jest „przet³umacze­nie" doznañdoœwiadczanych w kanale nie zajêtym na „jêzyk" kana³u zajête­go.Je¿eli naprzyk³ad muzykowi pojawia siê jakaœ przera¿aj¹ca wizja, mo¿e on spróbowaæ jejpos³uchaæ zamieniaj¹c j¹ na symfoniê i kontynuuj¹c proces w kanale s³uchowym.Osoba, która jest typem wizualnym, mo¿e stworzyæ obraz ruchu, który w innymprzypadku bêdzie j¹ przera¿a³.Cz³owiek uzdolniony ruchowo lub wprawny wodczuwaniu w³asnego cia³a mo¿e przetworzyæ okropny dialog wewnêtrzny nawyodrêbnione doœwiadczenie cielesne, na przyk³ad przed­stawiæ go w formie walkiprowadzonej przez d³onie, mo¿e te¿ skupiæ siê na fizycznym doœwiadczeniujakiejœ trudnej sprawy relacyjnej i dalej pracowaæ ze swoim cia³em tam w³aœnieszukaj¹c rozwi¹zania dla danej relacji.Osoba szczególnie nastawiona nadoœwiadczanie poprzez wzrok czy s³uch mo¿e najpierw odczuwaæ straszne symptomyfizyczne, by potem prze³o¿yæ je na obraz lub pieœñ.Pewn¹ kobiet¹, z któr¹ kiedyœ pracowa³em, ow³adn¹³ lêk i uczucie panikizwi¹zane z niekontrolowanym dr¿eniem w ciele.By³a ona wzrokowym ty­pem osoby,tak wiêc pomog³em jej zalecaj¹c, by zmieni³a kana³ i u¿y³a swojej zdolnoœci dowizualizacji.Zrobi³a to i wyobrazi³a sobie przera¿aj¹c¹, trzês¹c¹ siê osobê;stworzy³a te¿ opowieœæ na jej temat.Ta interwencja umo¿liwi³a procesowiprzejœcie z nie zajêtego kana³u propriocepcji w wizualizacjêi pozwoli³a owej kobiecie pracowaæ dalej z poczuciem kontroli nad tym, co siê zni¹ dzia³o.Inny mê¿czyzna, który by³ raczej s³uchowym typem cz³owieka, zacz¹³ w trakciemedytacji obawiaæ siê, ¿e mo¿e umrzeæ z powodu procesu dziej¹ce­go siê w niezajêtym kanale propriocepcji, który dusi³ go pod postaci¹ ataku alergii.Nalega³em, aby pos³ucha³ swojego oddechu i opowiedzia³ mi jak on brzmi.Mê¿czyzna us³ysza³ wtedy dŸwiêk silnika, który próbuje zapaliæ w zimny dzieñ.Fantazja ta przywiod³a mu na myœl k³opoty, jakie mia³ kiedyœ wchodz¹c w bardzooziêb³¹ relacjê.W trakcie, gdy mi o tym opowiada³ prze­szed³ mu atak alergii.Jego proces jak gdyby „stara³ siê" spowodowaæ, ¿eby zacz¹³ poruszaæ siê wkanale, który by³ dla niego obcy.Pewna kobieta mia³a z kolei w trakcie medytacji atak astmy, co wywo³a³o u niejlêk przed œmierci¹.Atak os³ab³, gdy za moj¹ zachêt¹ opowiedzia³a mi o sprawie,która by³a dla niej kwesti¹ ¿ycia lub œmierci [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • listy-do-eda.opx.pl