[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Tak postpujc, przepoj kultur i dziea ludzkiewartoci moraln"416.910 "wieccy mog czu si powoani do wspódziaania ze swymi pasterzami wsubie dla wspólnoty kocielnej, dla jej wzrostu i ywotnoci, wybierajcrozmaite posugi, wedug aski i charyzmatów, jakich im Pan udzieli"417.911 W Kociele "wierni wieccy mog wspódziaa w wykonywaniu wadzy, zgodniez przepisami prawa"418.Dotyczy to ich obecnoci na synodach partykularnych419synodach diecezjalnych420, w radach duszpasterskich421; sprawowania in solidummisji duszpasterskiej w parafii422; wspópracy w radach ekonomicznych423;udziau w trybunaach kocielnych424 itd.912 Wierni powinni "pilnie wyrónia prawa i obowizki, jakie spoczywaj nanich jako na czonkach Kocioa, od tych, które przysuguj im jako czonkomspoecznoci ludzkiej.I maj stara si harmonijnie godzi jedne z drugimi,pamitajc o tym, e w kadej sprawie doczesnej kierowa si winni sumieniemchrzecijaskim, bo adna dziaalno ludzka, nawet w sprawach doczesnych, niemoe by wyjta spod wadzy Boga"425.913 "W ten sposób kady wiecki na mocy samych darów, jakie otrzyma, staje siwiadkiem i zarazem ywym narzdziem posannictwa samego Kocioa (Ef 4, 7)"426.III.ycie konsekrowane914 "Stan, który opiera si na profesji rad ewangelicznych, nie dotyczyhierarchicznej struktury Kocioa, naley jednak nienaruszalnie do jego ycia iwitoci"427.Rady ewangeliczne, ycie konsekrowane915 Rady ewangeliczne, w ich wieloci, s proponowane wszystkim uczniomChrystusa.Doskonao mioci, do której s powoani wszyscy wierni, nakadana tych, którzy w sposób wolny przyjmuj wezwanie do ycia konsekrowanego,obowizek praktykowania czystoci w bezennoci dla Królestwa, obowizekubóstwa i posuszestwa.Profesja rad ewangelicznych, w trwaym stanie yciauznanym przez Koció, jest znakiem charakterystycznym "ycia powiconego"Bogu428.916 Stan zakonny ycia konsekrowanego ukazuje si zatem jako jeden ze sposobówprzeywania "bardziej wewntrznej" konsekracji, która opiera si na chrzcie ipolega na cakowitym oddaniu si Bogu429.W yciu konsekrowanym wierni, zanatchnieniem Ducha witego, decyduj si w sposób doskonalszy i zaChrystusem, powici si umiowanemu nade wszystko Bogu oraz, dc dodoskonaej mioci w subie Królestwa, gosi w Kociele chwa wiata, któryma przyj, oraz by jego znakiem430.Wielkie drzewo o licznych gaziach917 "Wyrosy niby na drzewie, które si cudownie i bujnie rozkrzewio naPaskiej z danego przez Boga zalka, rozmaite formy ycia samotnego lubwspólnego, rozmaite rodziny zakonne, które pomnaaj to, co suy zarównopoytkowi ich czonków, jak i dobru caego Ciaa Chrystusa"431.918 "Ju od pocztku byli w Kociele zarówno mczyni, jak i niewiasty, którzychcieli przez praktyk rad ewangelicznych z wiksz swobod i za Chrystusem iwierniej Go naladowa, prowadzc na swój sposób ycie Bogu powicone.Wielusporód nich, z natchnienia Ducha witego, prowadzio ycie pustelnicze lubtworzyo rodziny zakonne, które Koció chtnie obj sw powag izatwierdzi"432.919 Biskupi powinni zawsze stara si rozpoznawa nowe dary yciakonsekrowanego powierzane przez Ducha witego Jego Kocioowi; zatwierdzanienowych form ycia konsekrowanego jest zarezerwowane Stolicy Apostolskiej433.ycie pustelnicze920 Pustelnicy nie zawsze skadaj publicznie profesj trzech radewangelicznych, ale "przez surowe odsunicie si od wiata, milczenie,samotno, gorliw modlitw i pokut powicaj swoje ycie na chwa Boga izbawienie wiata"434.921 Ukazuj oni kademu wewntrzny aspekt tajemnicy Kocioa, którym jestosobowa blisko z Chrystusem [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • listy-do-eda.opx.pl