[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Niektóre sytu-acje zagroenia nabieraj w wiadomoci ucznia niezwykejwanoci dla niego i zasaniaj mu osigane sukcesy, przey-wane pozytywnie, w innych sytuacjach.szkolnych.Narzuca-jca si intensywno strachu nie pozwala mu wyranie do-strzec wikszoci pozytywnych dozna wobec siy mniejszociprzey negatywnych.Korzystne dla rozwoju osobowoci trudne sytuacje zadanio-we przeksztacaj si w stressowe, dezorganizujce aktywnoucznia, gdy nauczyciel, który je organizuje, postpuje nie-waciwie.Dzieje si tak na przykad, gdy nauczyciel infor-muje uczniów, e daje im szczególnie trudny problem dorozwizania, e zwiksza w porównaniu z przeszoci wymagania albo e niektórzy uczniowie nie maj szans naodniesienie sukcesu.Niekorzystna stressowo takich sytuacji zadaniowychpowstaje szczególnie wówczas, gdy skraca si czas na rozwi-zanie zada, uniemoliwiajc przygotowanie si do pracy, ko-rzystanie z dozwolonych nawet pomocy, sowne mobilizo-wanie uczniów do przyspieszenia tempa pracy lub wyra'anie niezadowolenia, e pracuj zbyt powoli a to wszyst-ko odbiera im szans pomylnego rozwizania zada.Jeeli odpowodzenia zaley na przykad uzyskanie ostatecznej pozy-tywnej oceny z danego przedmiotu lub niedostateczna ocenapodsumowujca okres lub decydujca o powtarzaniu klasy,wtedy sytuacje takie s ródem silnego przeycia strachu.Emocja strachu, stressowo sytuacji tworz skompli-kowan cao, wysoce szkodliw dla ksztatujcej si osobo-woci.Niemono rozwizania zada szkolnych udaremniaosignicie ostatecznego ogólnego sukcesu, jakim moe byuzyskanie odpowiednio korzystnej pozycji w spoecznoci kla-167sowej i szkolnej, pochway wyraonej przez rodziców (aktyna jest bowiem potrzeba uznania spoecznego), a czasem przicie do wyszej klasy.Problematyka róde strachu wskazuje, e szczególnie p(prawna i korzystna dla rozwoju ucznia, jego postaw wob[3unsois foA\s aiurAoiruui raizpJEq qnJ faiuui iis^faiu OAYo^ifezood 313(83.1^0 felhq9Jd i uiAuzanpAsdaioAZ UIIOM.S pEu 'feqos psu ais ai/a.ouE^sBz znf fefaiuin AzJpi^oA n uii^sAzsM apazJd auo ^is fefeiAefoj auz.i^UAaA^I^IIJUO->[ -./&z 01 feg oa^Euiz aiuzBJAw.oa:po;lop n AqB 'auuagimp aiuazoBuz auzEAod Epiui 3izp5q BnreisEJop n^aiM A^ ipi^ '.'AO^J ppOJZ enogaB^ Bupaf azozsaf ais BtABfoJ3(o^zs A\ i aiuizpIJ ^ ime^iu^aiA^OJ i lui^so.topzib^.iaui qoA(BA^J ZB-IO qoAuoa^ods iroEniAs auuaSofaouia anre/&^Eizppo EISBJZA^ ISBIUI>IBU aru/&Xsuaui ozp.iBq 'qoXz3iupOJAz.id i qoAuzoAziJ?z-repz ZBJO A^ooimpaz-id.ra^JB^o fefem aJp^ 'n^OEJis ppi.iz qoAi ip.i EiUBzsfeiuuiz saooJd ais B[ISBU i ppeu ^A\.i i.uXuo-^zs n^ai/A mAzspopi A\ a ''>>[BJ ru aEMn znrAoisipoBJM.^eiuzon3auap afoB^daa^B fefoM.s ofefn^suouiap 'ais fefeonzJEU o^Blaiu^Jp^ 'A\o3^o-!.[ qoA op pSipaiu i aiuaiuzB-tpzoJ 'A^aiug izpnq/ABU Ap3i^3i\^ Aq3ZJiod fa; Efe^odsBz aiu nrudos luAzssiuuJfeu /A 'auo2re/&335p^ oaiu zazjd qni 3U3foqo 'EiuazoBuzuzon a^p aofefem aiu 'Aqoso zazJd auzaapds aiuBuzn a 'au:3A^s [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • listy-do-eda.opx.pl