[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Baner musi dotrze� do odpowiedniej ilo�ci osób aby mo�na zauwa�y� i�zacz��mierzy� efekty kampanii reklamowej.7.3.Analiza i�ocena odwiedzin witryny.Badaniom efektywno�ci witryny internetowej towarzyszy zawsze analiza odwiedzinposzczególnych stron.Pozwala ona okre�li� kto i�jakimi drogami dociera doo�rodka firmy i�jakie jest jego zachowanie.Najprostsz� metod� jest analizaliczby odwiedzin danej strony za pomoc� licznika (hit counter).Jest tonajprymitywniejszy sposób oceniania ruchu na stronie internetowej.Poza liczb�wy�wietle� strony nie dostarcza �adnych innych informacji.Ponadto jegoobecno�� bezpo�rednio na stronie i�oznajmianie ka�demu odwiedzaj�cemu, którymz�kolei jest go�ciem mo�e by� bardzo odstraszaj�ce.Mo�na oczywi�cie takilicznik ukry� w�niewidocznym miejscu np.na ukrytej warstwie, któr� ods�aniaklikni�cie jakiego� elementu na stronie.Ja jednak polecam zainteresowanie si�lepszymi metodami.Dost�pne s� równie� darmowe serwisy statystyczne analizuj�ceodwiedziny na stronach internetowych.Dostarczaj� one informacji kto i�kiedyodwiedza� stron�, z�jakiego kraju nast�pi�o po��czenie, jak� drog� dotar�odwiedzaj�cy, jakiej u�ywa� przegl�darki internetowej itp.Jakkolwiek serwisyte dostarczaj� u�ytecznych informacji zmuszaj� u�ytkownika do zamieszczenia ichloga na stronie internetowej.Przyk�adem takiego serwisu jest �STAT4YOU�.Jakkolwiek ten sposób pozwala na dok�adniejsze okre�lenie statystyk strony towci�� nie jest wystarczaj�cym powodem aby umieszcza� obce logo na swojejstronie.Zdecydowanie najlepszym �ród�em informacji jest analiza logów serweraza pomoc� przeznaczonych do tego programów.Logi serwera s� to pliki tekstowezapisywane na bie��co przez serwer w�trakcie odwiedzin strony.W zale�no�ci odustawie� serwera rejestruj� one mniej lub wi�cej informacji, ale zawsze ichanaliza mo�e dostarczy� istotnych wiadomo�ci o�odwiedzinach i�odwiedzaj�cych.Wprzypadku korzystania z�us�ug dostawcy internetowego powinni�my mie� dost�p dologów w�naszym katalogu wirtualnym.Za pomoc� ka�dego praktycznie klienta FTPmo�emy pobra� je na komputer lokalny i�podda� analizie przez programanalizuj�cy logi.Wi�kszo�� z�tych programów jednak posiada wbudowanego klientaFTP wi�c nie jest konieczne wcze�niejsze zapisywanie na dysku lokalnym.Na podstawie tych logów program dokonuje wszechstronnej analizy odwiedzino�rodka.Metoda ta pozwala okre�li�:ilo�� wizyt,ilo�� pobra� poszczególnych plików,ilo�� odwiedzaj�cych wykluczaj�c kilkukrotne odwiedziny z�tego samegokomputera,kraj z�jakiego nast�pi�o dane po��czenie,system operacyjny odwiedzaj�cych,rodzaj przegl�darki i�jej wersj� (np.Internet Explorer lub Netscape),ilo�� pobranych informacji,stron� z�której nast�pi�o przej�cie do naszej witryny,je�eli stron� poprzedni� by�a wyszukiwarka mo�emy tak�e uzyska� informacje zapomoc� jakiego s�owa odnaleziona zosta�a nasza witryna,wydajno�� wyszukiwarek � liczb� Internautów sprowadzonych na nasz� stron� przezwyszukiwarki.Jest to najdoskonalszy sposób analizy odwiedzin, pozwala na zapoznanie si�z�wynikami zarówno w�formie liczbowej ja i�zaprezentowanymi na wykresach iw�tabelach.Opis dost�pnych programów do badania statystyk stron internetowychznajdziesz na stronie www.marketingonline.com.PodsumowanieNajwa�niejszym elementem dzia�alno�ci w�Internecie jest witryna.Jej ocenaskupia si� na poni�szych cechach: aktualno��, estetyka, prostota nawigacjii�wyszukiwania informacji, zawarto�� interesuj�cych tre�ci, graficznaprezentacja elementów marketingowych firmy takich jak logo i�barwy firmowe,interaktywno�� i�personalizacja witryny oraz zgodno�� ze strategi� firmy.Prowadz�c kampani� reklamow� za pomoc� banerów bardzo wa�na jest ocena ichefektywno�ci.Bada si� wówczas jego ods�ony, SOV (Share of Voice) w�witryniew�której jest wy�wietlany, jego ekspozycj�, zapami�tanie i�zrozumienie tre�cijak równie� zainteresowanie czyli wska�nik CTR.Efektywne banery wyró�niaj� si�spo�ród elementów strony i�s� zaprojektowane do wy�wietlania na konkretnejwitrynie.Ponadto ich tre�� wzbudza zainteresowanie w�ród osób z�grupydocelowej i�wp�ywa na �wiadomo�� marki.Kiedy prowadzona jest promocja witryny za pomoc� rozmaitych metod koniecznejest analizowanie ruchu na poszczególnych stronach witryny.Sama liczbaodwiedzaj�cych nie stanowi wystarczaj�cych informacji.Konieczne jest analizowanie informacji pochodz�cych z�logów serwera.Istniejewiele programów, które prezentuj� te informacje w�bardzo przyst�pny sposóbi�pomagaj� okre�li� i�zrozumie� efekty naszej promocji.Zako�czeniePrzysz�o�� z�pewno�ci� zmieni dotychczasowe oblicze mediów.Niektóryprzypuszczaj�, �e ju� w�roku 2008 Internet przejmie rol� telewizji, inni s�troch� bardziej sceptyczni.Jednak dotychczasowe wyniki bada� jednoznaczniedowodz�, �e mo�e on stanowi� wa�ne narz�dzie w�r�kach komórek marketingowych,a�prowadzona za jego pomoc� komunikacja marketingowa jest znacznieefektywniejsza i�pozwala na integracj� poszczególnych dzia�ów funkcjonalnych.Przedsi�biorstwo decyduj�ce si� na wykorzystanie tego nowego medium ma szerokiwybór ró�nego rodzaju �rodków.Dzi�ki istnieniu Internetu pojawi�a si� szansawykreowania niespotykanych do tej pory produktów i�us�ug.W szczególnychprzypadkach mo�liwa jest tak�e ich dystrybucja poprzez sie�, a�odleg�o�� nieodgrywa wówczas �adnej roli.Obecno�� w�sieci wywiera tak�e wp�yw na decyzjedotycz�ce strategii cenowej [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • listy-do-eda.opx.pl