[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Ranking jest lepszy, kiedy robot sam znajdzie nasz�stron�, ni� gdy sami go zaprosimy.Proces ten najcz�ciej rozpoczyna si� odnajpopularniejszych stron znajduj�cych si� w�bazie wyszukiwarki, a�nast�pnie�ledzone s� po��czenia pomi�dzy stronami.W ten sposób wyszukiwarka zdobywadane o�milionach stron, które nast�pnie poddawane s� analizie i�oceniane napodstawie specjalnych algorytmów.Zazwyczaj webmasterzy chc�, aby robot odwiedzi� ich stron� i�zapisa� j�w�bazie, lecz czasem nie jest to korzystne.Maj�c wiele ��czy prowadz�cych donaszej strony z�innych popularnych stron jest to praktycznie nieuniknione.Jestjednak jeden sposób, aby zamkn�� drzwi przed robotem.Wystarczy do��czy� dokodu strony zwyk�y meta tag:Polecenie noindex powoduje, �e strona nie zostanie dodana do bazy danychwyszukiwarki.Nofollow z�kolei blokuje tzw.deep crawl, czyli dalszeindeksowanie za pomoc� ��czy prowadz�cych z�tej strony.Nast�pny proces to odnajdywanie odpowiednich stron podczas wyszukiwania.Dlawebmasterów i�webmarketerów najwa�niejszy jest sposób, w�jaki odbywa si�ranking stron.Jest to najbardziej tajemniczy rozdzia� i�wymagaj�cy ogromnegodo�wiadczenia i�wielu prób w�celu zoptymalizowania strony w�taki sposób bymog�a si� ona znale�� najwy�ej w�rankingu jak to tylko mo�liwe.Ró�newyszukiwarki stosuj� inne metody oceny, ale s� one wszystkie podobne i�opieraj�si� w�du�ym uproszczeniu na procentowym udziale wyszukiwanego terminu nastronie internetowej.Przypu��my, �e szukamy w�Internecie strony o��yciorysieSzekspira.Wpisujemy w�pole wyszukiwarki �yciorys+Szekspir, a�wyszukiwarkakorzystaj�c z�bazy danych wyszukuje i�wy�wietla odpowiednie strony.S� one prezentowane w�kolejno�ci od najbardziej adekwatnej i�przedstawiaj�nast�puj�ce elementy:tytu� strony,opis strony,domena,dodatkowe cechy.Wiadomo�ci te s� bardzo istotne dla Internautów.To one mówi� o�tre�ci strony,na ich podstawie decyduj� si� oni czy klikn�� na po��czenie lub czyta� dalszeopisy stron.Rezultaty zwykle prezentowane s� w�ilo�ci 10-20 domen z�opisami najednej stronie.Je�eli chcemy zobaczy� kolejne dziesi�� propozycji musimyklikn�� �next 10� lub co� w�tym rodzaju.To ju� zwykle jest zbyt m�cz�cei�tylko niewielka liczba Internautów dochodzi do drugiej i�trzeciej dziesi�tki.Wa�ne jest, zatem, aby umie�ci� swoj� stron� po�ród pierwszych dziesi�ciu.Aleczy tylko? Je�eli nasz opis i�tytu� strony oka�� si� na tyle beznadziejne, �enikogo nie zainteresuj� nawet pierwsza dziesi�tka nie pomo�e.Czytaj�c kolejnerozdzia�y o�optymalizacji strony i�ucz�c si� rozmaitych kombinacjimatematycznych pami�tajmy, zatem o�tym, aby sformu�owa� tytu� i�opis stronyw�sposób zapewniaj�cy zainteresowanie Internauty.Od czego w�takim razie zale�y kolejno�� przedstawianych wyników poszukiwania?Jak wspomnia�em wcze�niej algorytmy oceniaj�ce zindeksowane strony ró�ni� si�znacznie i�ka�da wyszukiwarka ma swoje charakterystyczne upodobania.Mo�najednak wyró�ni� 3 g�ówne elementy, które brane s� pod uwag�.popularno�� strony,link popularity,budowa i�zawarto�� strony.Popularno�� strony mierzona jest na podstawie liczby wizyt w�ci�gu okre�lonegoczasu.Wydaje si� to niemo�liwe do okre�lenia przez kogo� innego ni� w�a�cicielstrony.Oczywi�cie ludzie pracuj�cy w�Altavi�cie czy Google nie dzwoni� dow�a�cicieli serwisów z�pytaniem ilu mieli go�ci w�ci�gu ostatniego tygodnia.Wyniki te nie s� te� ca�kowit� liczb� wizyt, jak� mo�e pochwali� si� danastrona.Brane s� pod uwag� klikni�cia w�obszarze rezultatów poszukiwa� w�danejwyszukiwarce lub sieci wspó�pracuj�cych ze sob� wyszukiwarek.Dzia�a to tak jaklicznik klikni�� i�przej�� na dany adres, czyli licznik tzw.click-through.Podobnie mierzy si� wydajno�� banerów.Proponuje teraz zajrze� do jednejz�wyszukiwarek � niech to b�dzie HotBot.Wchodzimy, wpisujemy w�polewyszukiwania jakie� has�o i�pojawiaj� si� rezultaty.Spójrzmy teraz jak wygl�dapo��czenie do odszukanych stron.Wprowadzamy kursor w�obszar po��czeniahipertekstowego
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Linki
- Strona startowa
- Cook Robin ROK INTERNY
- Miedzyplanetarny Internetowy Ruch Pokojowy
- Marketing w Internecie
- Marketing w Internecie (5)
- Grisham John Testament
- Castaneda Carlos Odrębna rzeczywistoÂść
- Book 3 All Shadows Fled
- R 28 07 (12)
- Stephen King ( Richard Bachman) Wielki Marsz
- Berger, Sabine Wer glaubt schon an Vampire
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- miguel.keep.pl