[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.I jak to w ¿yciu, kiedy cel osi¹gniesz, o œrodkach nie musisz ju¿ pamiêtaæ.? Po d³u¿szej praktyce bêdziesz równie¿ w stanie na has³o "liczba" podaæ jejmiejsce w tabeli, choæ jest to znacznie trudniejsze – przyp.t³um.23Rozdzia³ 23Jak zapamiêtaæ terminy spotkañ i tygodniowy rozk³ad zajêæCz³owiek, który przychodzi punktualnie na spotkania, nigdy na tym nie traci.Oczywiœcie z wyj¹tkiem tej pó³ godziny, kiedy czeka na umówion¹ osobê.S¹ ludzie – którzy mimo ¿e wiedz¹ o godzinie spotkania i tak siê spóŸniaj¹.Tacy ju¿ s¹ i trudno coœ dla nich zrobiæ.S¹dzê natomiast, ¿e mo¿na pomóc tym,którzy o spotkaniach zapominaj¹ zupe³nie.W jednym z poprzednich rozdzia³Ã³w pisa³em, jak zapamiêtaæ listê spraw doza³atwienia danego dnia.To bardzo przydatna metoda, ale jeœli chceszzapamiêtaæ harmonogram zajêæ np.na ca³y wype³niony spotkaniami tydzieñ, musiszprzeczytaæ ten rozdzia³.Twoje ¿ycie zawodowe, a nawet towarzyskie, bardzo natym skorzysta.W systemie, który tu opiszê, bêdziesz œwiadomie kojarzyæ terminze spotkaniem ju¿ w chwili, kiedy je ustalasz.Po czym przypomnisz je sobie na¿¹danie, bez zagl¹dania do notesu czy kalendarza.Tym, którzy nie dbaj¹ o terminy czy rozk³ad dnia, radzê, aby mimo wszystkopoznali tê metodê.Nie wiadomo, kiedy siê przyda.I niech Ciê nie przera¿apozornie d³ugi tok wywodu.Kiedy zrozumiesz o co chodzi, metoda oka¿e siêbardzo prosta.Pierwsza rzecz, któr¹ musisz zrobiæ, to ponumerowaæ dni tygodnia.W niektórych kalendarzach tydzieñ liczy siê od niedzieli, ale w wiêkszoœciwypadków niedziela ustêpuje miejsca poniedzia³kowi, chyba dlatego, ¿e odponiedzia³ku zaczyna siê tydzieñ roboczy.W takim razie umówmy siê, ¿epierwszym dniem tygodnia jest poniedzia³ek i ¿e tak ju¿ bêdzie zawsze.Jeœliupierasz siê przy niedzieli, proszê bardzo, tylko musisz pamiêtaæ, aby zmieniætekst w odpowiednich miejscach.A wiêc nasz ponumerowany tydzieñ wygl¹da tak:Pon.– 1 Czw.– 4Wt.– 2 Pt.– 5Œr.– 3 Sob.– 6Niedz.– 7Przy pomocy tych numerów mo¿esz ka¿d¹ godzinê i dzieñ tygodnia "prze³o¿yæ" nastosown¹ zak³adkê.Tak jest, zgad³eœ, ZMP pomo¿e Ci równie¿ zapamiêtaæ co ikiedy masz do zrobienia w tym tygodniu; a poniewa¿ znasz ju¿ tê metodê, ca³¹zabawê opanujesz niemal natychmiast.Ustalmy, ¿e w 2-cyfrowej zak³adce, odpowiadaj¹cej godzinie i dniu tygodnia,pierwsza cyfra oznacza dzieñ, a druga godzinê w tym dniu.Np.masz spotkanie wœrodê o 4 po po³udniu.Œroda to trzeci dzieñ tygodnia, wiêc zapamiêtujesz 34,czyli "mur".Mur to œroda o 16.Poniedzia³ek o 14 to "dom" (1 dzieñ tygodnia i 2 po po³udniu, czyli 12) ipodobnie:Czwartek o 13 – rosa (41)Pi¹tek o 8 – lew (58)Niedziela o 18 – kij (76)Wtorek o 9 – nap (29)W sumie bardzo proste.Zauwa¿y³eœ zapewne, ¿e w tej metodzie przeliczam system24-godzinny na sytem przed i po po³udniu.Nie prowadzi to do pomy³ek, cowyjaœniê dalej.Oczywiœcie metoda ta dzia³a w obie strony, tzn.równie¿ ka¿dej zak³adce(poni¿ej 80 oczywiœcie) odpowiada jakiœ dzieñ i godzina.Np."lala", to 55, awiêc pi¹tek o pi¹tej po po³udniu (5 rano odrzucamy, gdy¿ spotykaæ siê o tejporze to zbrodnia).S¹ tylko dwie godziny, które wy³amuj¹ siê z tego systemu; godziny dwucyfrowe,mianowicie 11 i 12 (godzina 10 nie sprawia k³opotu, gdy¿ wystarczy przyj¹æ, ¿ejest to 0, a wiêc sobota o 10, to po prostu 60, czyli "jaz", "nos" to wtorek otej samej godzinie, itd.).Podam Ci dwa sposoby, jak siê z tym uporaæ, oba sprawdzone i bardzo skuteczne.Pierwszy jest bardzo prosty (choæ wcale nie lepszy), gdy¿ mieœci siê ca³kowiciew systemie zak³adek.Trzeba tylko ka¿dy dzieñ tygodnia o 11-tej i 12-tejprze³o¿yæ na liczbê 3-cyfrow¹, tzn.do numeru dnia dopisaæ po prostu 11 lub 12;np.wtorek o 11 to 211, czwartek o 12 to 412, sobota o 11 to 611, itd.Dalejtrzeba ju¿ tylko znaleŸæ stosowne zak³adki, zgodnie z alfabetem fonetycznym izapamiêtaæ, ¿e zak³adek tych nale¿y u¿ywaæ tylko do tych godzin.Oto s³owa, jakie mo¿esz wybraæ, ale nie ucz siê ich na pamiêæ, dopóki niepoznasz drugiego sposobu.11.00 DDTPoniedzia³ek12.00 Dydona11.00 nadêtyWtorek12.00 na dyni11.00 mój tatoŒroda12.00 metan11.00 erudytaCzwartek12.00 Rodan11.00 lottoPi¹tek12.00 lutnia11.00 JudytaSobota12.00 jodyna11.00 KTTNiedziela12.00 KêtrzynDrugi sposób jest wed³ug mnie znacznie lepszy.Przede wszystkim zamieniam tek³opotliwe godziny w poszczególnych dniach na liczby dwu- a nie 3-cyfrowe.Wtym celu traktujê 11 jako 1, a 12 jako 2.A wiêc np.pi¹tek o 11, to 51, a o12, to 52, niedziela o 12 to 72, itd., ale nie mogê teraz u¿ywaæ bazowej listyzak³adek, bo siê pokrêci.Muszê znaleŸæ inne s³owa, choæ te¿ zgodne z alfabetemfonetycznym.Najlepiej jeœli opiszê to na przyk³adach.Dla wtorku o 11 mo¿esznp.wykorzystaæ zak³adkê "anoda".Kiedy dojdziesz do skojarzeñ (wyjaœniê je zachwilê), bêdziesz wiedzia³, ¿e "anoda" nie mo¿e byæ wtorkiem o 1, gdy¿ wtedyu¿y³byœ zak³adki "nit".Podobnie dla czwartku o 12 mo¿esz wybraæ "arenê", bezobawy, ¿e pomyli Ci siê z "ran¹", bo to przecie¿ czwartek o 2.Chwyci³eœ ideê?Wiêc jeszcze raz: dla ka¿dego dnia o 11 lub 12 u¿ywasz tych samych dŸwiêkówalfabetu fonetycznego, co dla godziny 1 lub 2, ale przy u¿yciu innychzak³adek.Wiesz ju¿ teraz wszystko, aby zapamiêtaæ datê i godzinê ka¿dego spotkania.Powiedzmy, ¿e masz wizytê u dentysty w poniedzia³ek o 9.A wiêc zamieniaszdzieñ i godzinê na stosown¹ zak³adkê i kojarzysz j¹ z dentyst¹.19 to d¹b.D¹bsiedzi na fotelu dentystycznym, albo dentysta w bia³ym kitlu wyrywa d¹b w lesie(Wyrwid¹b, nomen omen), albo boruje ci z¹b dêbem, itp.Musisz w³o¿yæ pieni¹dze do banku we wtorek o 14.Wi¹¿esz "nura" z bankiem.Twójsamolot odlatuje w pi¹tek o 11.Po³¹cz "golasa" albo "lisa" (zgodnie z metod¹opisan¹ wy¿ej) z samolotem.W œrodê o 10 powinienieneœ odwiedziæ przyjaciela –skojarz go z "musem" (jab³kowym), itd.Jeœli umawiasz siê na spotkanie z kimœ, kogo dobrze nie znasz albo niepamiêtasz, w skojarzeniach u¿yj obrazów s³Ã³w zastêpczych jego nazwiska.Nic wiêcej nie trzeba robiæ.Jeœli po³¹czy³eœ w ten sposób wszystkie terminy ispotkania na ca³y tydzieñ i chcesz sobie przypomnieæ, co masz np.we wtorek,przebiegnij w myœlach wszystkie zak³adki tego dnia.Wtorek – a wiêc nos, anoda(11), niania (12), nit, neon, Nemo, nur, Nil, nadzieja, d¿onka, nawa i nap.Przyjmujemy, ¿e po 9 wieczorem masz prawo byæ ju¿ w domu.Jeœli teraz obrazzak³adki wywo³a jakieœ skojarzenie, bêdziesz wiedzia³ z kim masz siê spotkaæ io której.Widzisz np.d¿onkê wp³ywaj¹c¹ przez g³Ã³wne wejœcie do szpitala.Aha,o 7 powinieneœ iœæ do chorej ciotki, itd.To wszystko.Spróbuj tylko raz, a przekonasz siê, jakie to ³atwe.Jak o mnie chodzi, tylko w ten sposób zapamiêtujê program na ca³y tydzieñ.Jeœli jakieœ spotkanie mam nie o pe³nej godzinie a np.o 3.15, 3.30 czy 3.45, sprawdzi³em, ¿e nie ma to znaczenia.Dzieñ kojarzê zawsze z pe³n¹ godzin¹,a pamiêæ d³ugotrwa³a sama podsuwa szczegó³y.Oczywiœcie czasem trzeba pamiêtaægodzinê co do minuty, np.odjazd poci¹gu, pocz¹tek seansu, itd.Wtedy wystarczydo obrazu skojarzeñ do³¹czyæ jeszcze jedno s³owo, czyli zapamiêtaæ liczbêcztero- a nie dwucyfrow¹.Pierwsza para cyfr to jak poprzednio dzieñ i pe³nagodzina, a druga to minuty
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Linki
- Strona startowa
- Barker Clive Wielkie sekretne widowisko
- Barker Clive Wielkie sekretne widowisko(1) i
- Jacq Christian Tutanchamon ostatni sekret
- Ovason D. Nostradamus sekrety przepowiedni (2)
- Ovason D. Nostradamus sekrety przepowiedni
- [Tony Buzan] Sekrety superpamieci
- [Tony Buzan] Sekrety superpamieci (4)
- Bierce Ambrose Jezdziec na niebie
- Archer, Jeffrey Honour Among Thieves
- Lysiak Waldemar Dobry
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- marcelq.xlx.pl