X


[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Tam, gdzie jest czarny w�giel, nie ma rozpalonegodo czerwo�no�ci w�gla drzewnego.A wi�c czarny w�giel drzewny jest niezale�nyod buzuj�cego ogniem w�gla drzewnego.Popio�y s� niezale�ne od drewnaopa�owego, ka�de istnienie jest niezale�ne.Dzisiaj siedz� w Los Altos.Jutro rano b�d� w San Francisco.Nie ma zwi�zkupomi�dzy �ja" w Los Altos i �ja" w San Francisco.S� to ró�ne istoty.Otowolno�� istnienia.I nie ma �adnej jako�ci ��cz�cej mnie i was.Kiedy mówi�wy", nie ma �adnego �ja", kiedy mówi� �ja", nie ma �ad�nego �wy".Wy jeste�cieniezale�ni i ja jestem niezale�ny.Ka�dy istnieje w innej chwili.Ale to nieznaczy, �e jeste�my ca�kowicie odmiennymi istotami.W rzeczywisto�ci jeste�myjedn� i t� sam� istot�.Jeste�my tym samym, a jednak ró�nimy si�.Jest toparadoksalne, ale w rzeczy�wisto�ci tak jest.Poniewa� jeste�my istotaminiezale�nymi, ka�dy z nas jest pe�nym rozb�yskiem w bezmiernym �wiecie zjawisk.Kiedy siedz�, nie ma �adnej innej osoby, ale nie znaczy to, �e was ignoruj�.Jestem ca�kowicie jednym z ka�dym istnieniem w �wiecie zjawisk.A wi�c kiedysiedz�, wy siedzicie; wszystko siedzi ze mn�.To jest nasze zazen.Kiedy wysiedzicie, wszystko siedzi z wami.I wszystko sk�ada si� na jako�� waszegoistnienia.Jestem cz�ci� ciebie.Zawieram si� w jako�ci two�jego istnienia.Tak wi�c w tej praktyce mamy absolutne wyzwolenie od czegokolwiek innego.Je�lizrozumiecie ten sekret, nie b�dzie ró�nicy po�mi�dzy praktyk� zen a waszymcodziennym �yciem.Molecie t�umaczy� sobie wszystko, jak wam si� podoba.Wspania�y obraz jest rezultatem czucia jakie masz w palcach.Je�li odczuwaszg�sto�� tuszu na p�dzelku, obraz ju� jest zanim zaczniesz ma�lowa�.Kiedyzanurzasz p�dzelek w tuszu, znasz ju� rezultat swojego rysowania, w przeciwnymrazie nie by�by� w stanie malowa�.A wi�c, zanim co� zrobisz, �istota" ju�jest, rezultat ju� jest.Chocia� wygl�da na to, �e siedzisz spokojnie, twojeprzesz�e i obecne dzia�anie zawiera si� w tym i jest tam ju� równie� rezultattwojego siedzenia.Wcale nie odpo�czywasz.Ca�e dzia�anie zawarte jest w tobie.To jest twoja istota.Tak wi�c wszystkie rezultaty twojej praktyki zawarte s� wtwoim siedzeniu.To jest nasza praktyka, nasze zazen.Zenji Dogen zainteresowa� si� buddyzmem b�d�c ch�opcem.Kiedy� ujrza� dym zlaseczki kadzid�a, pal�cej si� obok cia�a jego zmar�ej matki i odczu� ulotno��naszego �ycia.To odczucie ros�o w nim i ostatecznie zaowocowa�o o�wieceniem irozwojem jego g��bokiej filozofii.Kiedy uj�rza� dym z laseczki kadzid�a iodczu� ulotno�� �ycia, poczu� si� bardzo samotny.Ale to uczucie samotno�cistawa�o si� coraz silniejsze i rozkwi�t�o o�wieceniem, kiedy mia� dwadzie�ciaosiem lat.A w chwili o�wiecenia wykrzykn��: �Nie ma cia�a i nie ma umys�u!".Kiedy powiedzia�: �nie ma cia�a i nie ma umys�u", ca�e jego istnienie sta�o si�w tamtej chwili rozb�yskiem w bezmiernym �wiecie zjawisk, rozb�yskiem, któryzawie�ra� wszystko, który pokrywa� wszystko i który mia� w sobie olbrzymi�jako��.Zawarty by� w nim ca�y �wiat zjawisk, absolutne, niezale�ne istnienie.To by�o jego o�wiecenie.Zaczynaj�c od samotnego odczucia ulotno�ci �ycia,osi�gn�� pot�ne do�wiadczenie jako�ci swojego istnienia.Powiedzia�:�Porzuci�em umys� i cia�o".Poniewa� my�lisz, �e masz cia�o i umys�, odczuwaszsamotno��, ale kiedy sobie uprzytomnisz, �e wszy�stko jest po prosturozb�yskiem w bezmiernym wszech�wiecie, staniesz si� bardzo silny, a twojeistnienie stanie si� bardzo znacz�ce.Takie by�o o�wiecenie Dogena i taka jestnasza praktyka.NATURALNO�ƄKa�dy wydania si� z nico�ci, chwila za chwil�.To prawdziwa rado�� �ycia".Istnieje du�e nieporozumienie co do poj�cia naturalno�ci.Wi�kszo��przychodz�cych do nas ludzi wierzy w jak�� wolno�� czy naturalno��, ale ichrozumienie jest tym, co nazywamy dzinen ken gedo, czyli naturalno��ci�heretyck�.Dzinen ken gedo oznacza, �e nie ma potrzeby przestrze�gania form, topo prostu rodzaj �polityki luzu" czy niedba�o�ci.Oto co jest naturalno�ci� dlawi�kszo�ci ludzi.Ale nie jest to naturalno��, o jak� nam chodzi.Jest toraczej trudne do wyja�nienia, ale natural�no��, pak my�l�, jest pewnympoczuciem niezale�no�ci od wszystkiego lub dzia�aniem, które jest oparte nanico�ci.Co�, co wynika z nico�ci, jest naturalno�ci�, tak jak ziarno czyro�lina wychodz�ca z ziemi [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • listy-do-eda.opx.pl
  • Drogi uĚźytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

    Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień bez Twojej zgody. Zadbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych. Wyrażoną zgodę możesz cofnąć w każdej chwili.

     Tak, zgadzam się na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerĂłw w celu dopasowania treści do moich potrzeb. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

     Tak, zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerĂłw w celu personalizowania wyświetlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych treści marketingowych. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

    Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać poprzez opcję: "Twoje zgody", dostępnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usunięcie "cookies" w swojej przeglądarce dla powyżej strony, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.