[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Nikt, ktotego do�wiadczy�, nie jest w stanie odpowiednio wyrazi� tego w swojej pami�ciani te� pomy�le� o czym�, co to przekracza.Istnieje jednak o wiele wy�szy stan zwany sivadar�an�, o którym wystarczypowiedzie�, �e jest zniszczeniem poprzedniego stanu, jego unicestwieniem.I�eby zrozumie� to wymazanie, nie wolno sobie wyobra�a� "Nico�ci" (jedynamo�liwa tego nazwa) jako czego� negatywnego, lecz jako co� pozytywnego.Normalny umys� jest �wiec� w ciemnym pokoju.Gdy rozs�oni si� �aluzje, �wiat�os�oneczne uczyni p�omie� niewidzialnym.Jest to dobre wyobra�enie dhjany.Lecz umys� nie jest w stanie znale�� porównania dla atmadar�any.Mówienie, �ezebranie wszystkich zast�pów niebia�skich podobnie zakry�oby s�o�ce wydaje si�nieskuteczne.Lecz je�li tak powiemy, a b�dziemy chcieli dalej stworzy�wyobra�enie Sivadhar�any, musimy sobie natychmiast wyobrazi�, �e tym p�omieniemwe wszech�wiecie jest ciemno��, nie jakie� �wiat�o mocno przy�mione wporównaniu z innym �wiat�em, lecz sama ciemno��.Nie chodzi tu o zmian� chwiliw rozleg�o��, czy nawet sko�czono�ci w niesko�czono��.Jest to poznanie , �epozytywne jest po prostu negatywnym.Ostateczna prawda postrzegana nie jestjedynie jako fa�sz, lecz jako logiczne przeciwie�stwo prawdy.Ca�kiem bez sensujest dr��y� ten temat, który zawiód� na manowce wszystkich jego badaczy.Powiedzieli�my jedynie tak ma�o, jak by�o to mo�liwe, a nie tak wiele, ile bysi� da�o.Od naszego celu tak�e dalekie jest rozprawianie si� z niezliczonymi dyskusjamina temat tego, czy jest to ostateczny cel i co on daje.Wystarczy powiedzie� ,�e nawet pierwsza i szybko przemijaj�ca dhjana odp�aca tysi�ckrotnie trudy,które musieli�my pokona�, aby j� uzyska�.Dla pocz�tkuj�cego istnieje wielka nadzieja, �e praca ta si� kumuluje : ka�dedzia�anie skierowane ku celowi wytwarza przeznaczenie, które pewnego dniaprzyniesie owoce.Oby wszyscy mogli je osi�gn�� !�STRESZCZENIEPyt.: Czym jest geniusz i jak powstaje ?Odp.: Wybierzmy niektóre okazy z pewnych gatunków i postarajmy si� w nichodnale�� jedn� wspóln� cech�, która nie wyst�puje u pozosta�ych gatunków.Pyt.: Czy istnieje taka ?Odp.: Tak, wszyscy geniusze maj� nawyk skupiania my�li i zazwyczaj potrzebuj�d�ugiego odosobnienia, a�eby ten nawyk wytworzy�.Szczególnie, najwi�ksigeniusze religijni porzucili �wiat w pewnym okresie swojego �ycia i zaraz popowrocie do� g�osili swe nauki.Pyt.: Jakie znaczenie ma takie odosobnienie ? Mo�na by oczekiwa�, �e takicz�owiek po powrocie nie b�dzie czu� zwi�zku z cywilizacj� i b�dzie mniejzdolny, ani�eli by� przedtem.Odp.: Ale ka�dy z nich twierdzi, cho� w innym j�zyku, ze podczas odosobnieniaosi�gn�� nadliudzkie moce.Pyt.: Czy w to wierzysz ?Odp.: �le si� dzieje, je�li odrzucamy twierdzenia najwi�kszych po�ródludzko�ci, nie przedstawiaj�c zadaj�cego im k�am dowodu lub chocia� t�umacz�c,gdzie mogli pope�ni� b��d.W tym przypadku ka�dy z nauczycieli zostawi� namwskazówki.Jedyn� metod� naukow� jest powtarzanie ich eksperymentów,potwierdzaj�c lub odrzucaj�c ich rezultaty.Pyt.: Lecz ich wskazówki wielce ró�ni� si� od siebie ?Odp.: Jedynie tak dalece, jak jest to zwi�zane z czasem, ras�, klimatem ij�zykiem.Istnieje istotna to�samo�� metody.Pyt.: Naprawd� !Odp.: Wielkim dzie�em �ycia Fratra Perdurabo by�o udowodnienie tego.Studiuj�cka�d� praktyk� religijn� ka�dej z wielkich religii na miejscu, by� w staniewykaza� Jedno��-w-ró�norodno�ci ich wszystkich i sformu�owa� metod� woln� odjakichkolwiek zniekszta�ce� dogmatycznych i opart� jedynie na pewnych faktach zanatomii, fizjologii i psychologii.Pyt.: Czy mo�esz mi stre�ci� t� metod� ?Odp.: G�ówna idea jest taka, �e Niesko�czony, Absolut, Bóg, Nad-dusza,jakkolwiek si� tego nie nazwie, jest zawsze obecna, lecz tak ukryta i maskowanaprzez my�li umys�u, jak nie mo�na s�ysze� bicia serca w g�o�nym mie�cie.Pyt.: Tak ?Odp.: A zatem, by osi�gn�� znajomo�� Niesko�czonego, wystarczy wyciszy�wszelkie my�li.Pyt.: Przecie� we �nie my�li s� wyciszone ?Odp.: Tak, to prawda, w przybli�eniu.Ale funkcja postrzegania jest równie�wyciszona.Pyt.: A zatem pragniesz osi�gn�� doskona�� czujno�� i uwag� umys�u, niezak�ócon� przez pojawiaj�ce si� my�li ?Odp.: Tak.Pyt.: A jak do tego doj�� ?Odp.: Najpierw wyciszamy cia�o poprzez praktyk� zwan� asan� i zapewniamy jejswobod� i regularno�� funkcji dzi�ki pranajamie.W ten sposób �adne sygna�y zcia�a nie zak�ócaj� umys�u.Po drugie, poprzez jam� i nijam� wyciszamy emocje i nami�tno�ci, chroni�c si�przed z�ym wp�ywem, jaki wywieraj� na umys�.Po trzecie, poprzez pratjahar� analizujemy umys� bardziej dog��bnie i zaczynamykontrolowa� my�li niezale�nie od ich natury.Po czwarte, t�umimy wszelkie pozosta�e my�li dzi�ki bezpo�redniej koncentracjina pojedynczym punkcie.Ten proces, który prowadzi do najwi�kszych rezultatów,sk�ada si� z trzech cz�ci, dharany, dhjany i samadhi, znanych razem pod jednymterminem samjamy.Pyt.: W jaki sposób mog� uzyska� dalsz� wiedz� i do�wiadczenie tego ?Odp.: A.A jest organizacj�, której mistrzowie osi�gn�li osobistedo�wiadczenie szczytu tej nauki
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Linki
- Strona startowa
- Cyboran Leon (przeł.) Klasyczna Joga Indyjska
- Crowley John Male duze
- Butcher, Jim Changes
- Bound Amy Lane
- Anne McCaffrey Jezdzcy Smokow 01 Jezdzcy Smokow
- Charles Dickens Oliver Twist
- Antologia SF Niebezpieczne wizje
- Stanislaw Esden Tempski Kundel (4)
- Glut Donald F Imperium kontratakuje
- Graham Masterton Kostnica (2)
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- racot.htw.pl