[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Zdo³ano te¿ czêœciowo rozszyfrowaæ tajemniczy kod, tak ¿eukryta w nim nauka mog³a ju¿ ujrzeæ œwiat³o dzienne.Jednak¿e dopiero oko³o1950 roku w pe³ni odkryto zakodowan¹ Hunê zawart¹ w pismach gnostycznych i wNowym Testamencie.Okaza³o siê wówczas, ¿e dziêki ponownemu przet³umaczeniupism na jeden z dialektów polinezyjskich, najlepiej na hawajski, i przyzastosowaniu staro¿ytnego kodu bêdzie mo¿na wyjaœniæ ukryt¹ w nich naukê.Wewnêtrzne czy ezoteryczne nauki zawarte w pismach gnostycznych ichrzeœcijañskich okaza³y siê t¹ czêœci¹ Huny, która zawsze by³a przeznaczonadla wtajemniczonych.Przypowieœci przypisywane Jezusowi dostarczy³y doskona³ychprzyk³adów, w jaki sposób od niepamiêtnych czasów u¿ywano kodu.Proste,dos³owne znaczenie przypowieœci, podane jak na d³oni, by³o przeznaczone dlapospólstwa o ni¿szym poziomie inteligencji, daj¹c pewn¹ nieskomplikowan¹ naukê;natomiast treœæ ukryta za pomoc¹ kodu okazuje siê informacj¹ porównywaln¹ znajbardziej donios³ymi odkryciami wspó³czesnej psychologii i psychiatrii.Cowiêcej, odkryty na nowo system Huny dostarcza o wiele wiêcej informacji odtego, co uda³o nam siê do dzisiaj samodzielnie posk³adaæ, zanim utknêliœmy wmartwym punkcie naszych poszukiwañ.Huna potwierdza to wszystko, co ju¿ wiemy o podœwiadomoœci i œwiadomychczêœciach umys³u, ale dodaje te¿ wiele bezcennych wiadomoœci o ich naturze,sile i specyficznych zdolnoœciach.Prezentuje nam równie¿ nadœwiadomoœæ iukazuje jej cechy.Jeœli chodzi o stany umys³u ludzkiego,, odbiegaj¹ce odogólnie przyjêtej normy, Huna oferuje pewne wyjaœnienie mechanizmów rozmaitychtajemniczych zjawisk, poczynaj¹c od telepatii, a na wiruj¹cym stoliku koñcz¹c:od przepowiadania i psychometrii a¿ do chwilowego powrotu „zmaterializowanych"zmar³ych do ich cielesnej postaci.Ka¿dy, kto chcia³by sprawdziæ odkrycia Huny, niechaj kupi dobry s³ownikhawajsko-angielski oraz hawajsko-angielskie wydanie Nowego Testamentu i sam siêprzekona, jak zrêcznie dawni kahuni nadawali podwójne znaczenia s³owom irdzeniom z³o¿onych wyrazów, by pod os³on¹ znaczenia potocznego ukryæ ichznaczenia wewnêtrzne.S¹ ca³kiem ³atwe do uchwycenia, a jeœli w dodatku oprzemysiê na naszej znajomoœci pewnych symboli, zadanie oka¿e siê naprawdê proste.Podstawowe symboliczne wyrazy to „œwiat³o" oznaczaj¹ce Wy¿sze Ja, „woda" - dlaoznaczenia ka¿dego z trzech stopni si³y ¿yciowej, u¿ywanego przez trzy ludzkie„jaŸnie", i „g³êbokie oddychanie", symbolizuj¹ce gromadzenie dodatkowego³adunku si³y ¿yciowej potrzebnego ni¿szemu Ja przy rozmaitych czynnoœciachnosz¹cych wspólne miano „parapsychicznych", a wiêc przy telepatii, mesmeryzmieczy jakiejkolwiek innej formie sugestii, przy modlitwie do Wy¿szego Ja,formu³owanej na sposób Huny, oraz przy wywo³ywaniu zjawisk spirytystycznych zpomoc¹ istot bezcielesnych - podnoszenie stolika, lewitacja, dzia³aniepoltergeistów, czyli duchów ha³asuj¹cych, i wreszcie pe³na materializacja,aporty i transportacja.Ka¿da wzmianka o symbolicznych s³owach, takich jak:sznury, nitki, prêciki, kanaliki wodne czy linki, oznaczaæ bêdzie przesy³aniestrumienia si³y ¿yciowej po nitce z niewidzialnej czy widmowej(ektoplazmatycznej) materii, która mo¿e ³¹czyæ ni¿sze Ja z inn¹ osob¹ lub -przede wszystkim - z Jego w³asnym Wy¿szym Ja.Wyraz „wêze³" wskazuje na ka¿d¹ zprzyczyn, która mo¿e zak³Ã³ciæ ów przep³yw si³y miêdzy ni¿szym i Wy¿szym Ja.Podobne symboliczne znaczenie mieœci siê w ka¿dym wyra¿eniu odnosz¹cym siê doblokowania œcie¿ki czy jakiejkolwiek przeszkody na drodze.W Biblii, od KsiêgiIzajasza przez ca³y Nowy Testament, przewija siê pojêcie „potkniêcia" nadrodze.Jest to symbol u¿ywany najczêœciej, ale „krzy¿" i „korona cierniowa"równie¿ symbolizuj¹ owe „wêz³y", które dla nas oznaczaj¹ „postradanie zmys³Ã³w,kompleksy lub opêtanie przez duchy".Bior¹c pod uwagê ³atwoœæ, z jak¹ ka¿dymo¿e sprawdziæ obecne wyniki badañ nad Hun¹, nawet bez znajomoœciJêzyka hawajskiego, nale¿y stwierdziæ, i¿ nic nie usprawiedliwia zaniechaniaprzegl¹du niezwykle wa¿nych dla nauki materia³Ã³w dowodowych które w takiejobfitoœci oferuje Huna, rzucaj¹c nowe.przenikliwe œwiat³o na religiê,zw³aszcza na chrzeœcijañstwo i inne religie zawieraj¹ce elementy jogi.No có¿, nie trzeba ukrywaæ, i¿ tym, którzy przyjêli ju¿ przekonaniajakiegokolwiek wyznania religii chrzeœcijañskiej, trudno bêdzie uznaæ, i¿ to,co zwykli uwa¿aæ za jedyn¹ mo¿liw¹ do przyjêcia prawdê, jest zaledwie lekkimmuœniêciem czêœci wielkiej ca³oœci.Ci, którzy s¹ przekonani, ¿e podjêli ju¿wszelkie niezbêdne kroki na drodze wiod¹cej do „zbawienia", mog¹ siê stropiæ,odkrywszy, i¿ istnieje „tajemna" nauka, któr¹ trzeba zrozumieæ, zanim bêdziemo¿na dost¹piæ owego pe³nego „zbawienia".Chocia¿ w Nowym Testamencie przetrwa³o kilka wzmianek o wiedzy tajemnej,wiêkszoœæ z nich albo zaginê³a, albo rozmyœlnie je usuniêto.W wielufragmentach mo¿emy jednak odnaleŸæ symboliczne s³owa Huny, choæby na przyk³ad wEwangelii wed³ug œw.Jana (1,7-12):Przyszed³ on na œwiadectwo,aby zaœwiadczyæ o œwiat³oœci [symbol Wy¿szego Ja],by wszyscy uwierzyli przez niego.Nie byt on œwiat³oœci¹,lecz pos³anym, aby zaœwiadczyæ o œwiat³oœci.By³a œwiat³oœæ prawdziwa,która oœwieca ka¿dego cz³owieka,gdy na œwiat przychodziDwaj wczeœni Ojcowie Koœcio³a, Klemens Aleksandryjski i Orygenes, którzy pisalioko³o 200 roku po Chr., dostarczyli niepodwa¿alnego dowodu na to, ¿e istniejewewnêtrzna, tajemna treœæ nauki Chrystusa.Mo¿emy tu poleciæ pracê Annie BesantEsoteric Christianity, w której autorka dokonuje przegl¹du owego materia³udowodowego.Dziêki Towarzystwu Teozoficznemu mo¿na j¹ znaleŸæ w wiêkszoœcibibliotek.Autorka cytuje w niej fragmenty Miscellanies Klemensa:„Bóg.pozwoli³ nam powiedzieæ o œwiêtej œwiat³oœci i boskich Tajemnicach tym,którzy potrafi¹ je poj¹æ.Nic nie uka¿¹ one wielu, bo nie nale¿¹ do wielu; atylko do nielicznych, do których On wie, ¿e nale¿¹, do tych, którzy umiej¹ Jeprzyj¹æ i ukszta³towaæ samych siebie w zgodzie z nimi.Lecz sekretne sprawytrzeba powierzyæ mowie, nie s³owom pisanym, bo dotycz¹ Boga.A jeœli ktoœpowiada, i¿ napisane jest, ¿e: »Nie ma bowiem nic ukrytego, co by nie mia³o byæujawnione, ani nic tajemnego, co by nie by³o poznane ³ na jaw nie wysz³o*, temuodpowiadamy, ¿e kto s³ucha w tajemnicy, temu nawet i sekrety zostan¹objawione [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • listy-do-eda.opx.pl