X


[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.L�k przed skumulowan� w pod�wiadomo�ci kobiety de�strukcyjn� si�� odegra� zpewno�ci� swoj� rol� tak�e w zbioro�wej psychozie polowa� na czarownice.Czarownice oskar�ano nie tylko o spó�kowanie z diab�em, ale równie� o celoweczy�nienie z�a.Czynienie z�a polega�o oczywi�cie na powodowa�niu �mierci przezrzucanie tak zwanych uroków.Je�li komu� pad�a krowa, nagle umar�o dziecko lubkto� bliski, nie uda�y mu si� zbiory, �atwiej by�o przypisa� to czarownicy ijej mo�codawcy - Szatanowi - ni� woli wspó�czuj�cego Boga-Ojca.W czasachpolowa� na czarownice prze�ladowano wi�c ko�biety nie tylko za ich �yciodajnyurok seksualny, ale tak�e za ich urok - nazwijmy go - "�mierciodajny".Mo�epolowanie na czarownice by�o m�sk�, karko�omn� prób� rozprawienia si� zBogini�-Matk� za jej inicjatyw� i samowol� w dawaniu �ycia i dawaniu �mierci?W wielu niechrze�cija�skich religiach niszcz�cy aspekt Bo�gini-Matki (a wi�c ikobiety) jest rozumiany i doceniany.Naj�bardziej znanym wspó�czesnymprzyk�adem jest hinduistyczna Kali.Kali, b�d�c równorz�dn� postaci� wobec BogaSziwy, ��czy w sobie zarówno aspekt daj�cy �ycie, jak i ten obda�rzaj�cy�mierci�.Przedstawiana bywa w formie wielor�kiego potwora dzier��cego miecze iw�ócznie, obwieszonego krwa�wi�cymi cz�ciami ludzkich cia� i przyozdobionegonaszyjni�kiem z czaszek.W odró�nieniu od naszej kostuchy posiada m�ode kobiececia�o, kszta�tne piersi i jest zdecydowanie �ywa, wr�cz tryskaj�ca energi�.Gdysi� jednak patrzy na jej wizeru�nek, trudno poj��, jak kogo� tak przera�aj�cegoHindusi mog� nazywa� Matk�?Nasza Matka jest wy��cznie opieku�cza, ciep�a, dobra i bez�radna.Podlegam�skim bogom, sama stworzona przez Boga�-Ojca, pozbawiona wi�c swojejBogini-Matki i wszelkiej mocy sprawczej, mo�e si� jedynie wstawia� za nami uwszechmo�g�cych m�czyzn.Nawet w sprawie dawania �ycia zale�y od tego, czym�czyzna zechce j� �askawie - pokalanie lub nie�pokalanie - zap�odni�.�wiat�oksi�yca ju� na ni� nie �wieci.My chcemy takiej matki.Upokorzonej ipodporz�dkowanej.S�odkiej i dobrej, która przeprasza, �e �yje.Nale�a�oby oczekiwa�, �e w tych cz�ciach �wiata, gdzie przetrwa� wizerunekBogini-Matki, która daje �ycie i daje �mier�, sytuacja kobiet jest zupe�nieinna.Nic z tego - sytu�acja kobiet w Indiach jest straszna.Okazuje si�, �e wczasach patriarchalnych cze�� dla Bogini nie przenosi si� jako� na ko�biety.�miem przypuszcza�, �e wynika to tak�e z obawy przed ukryt� si�� kobiety, któr�reprezentuje Kali.Najwa�niejsz� konsekwencj� patriarchalnego okrojenia ar�chetypu matki w naszychobyczajach i kulturze jest to, �e ko�bieta-matka zosta�a pozbawionaodpowiedzialno�ci za �ycie.Odpowiada za nie m�ski Bóg-Ojciec - Stwórca.Mo�na to zobaczy� �ledz�c dyskusj� wokó� ustaw anty�aborcyjnych.Podzia� ról wdramacie jest w istocie nast�pu�j�cy: m�czy�ni czyni� si� odpowiedzialnymi za�ycie i wi�dz� swoj� misj� w powstrzymywaniu nieobliczalnych, zbrod�niczychzap�dów kobiet wobec �ycia, czuj� si� powo�ani do tego, aby powstrzyma�z�owrog� i niezrozumia�� kobiec� po�trzeb� zabijania w�asnych dzieci.Wrezultacie odpowiedzial�no�� kobiet za �ycie sprowadza si� do rodzenia ile si�da, bez szemrania i ogl�dania si� na okoliczno�ci.A pó�niej wspanialim�czy�ni - obro�cy �ycia - urz�dz� jak�� wojn� i wszyscy si� pozabijaj�.Zauwa�my, �e przy okazji dyskusji o aborcji kobiety sta�y si� raz jeszczeistotami podejrzewanymi o najgorsze.Najwyra�niej przejawia si� to w tych zap�dach ustawodaw�czych, które zmierzaj�do wymuszania macierzy�stwa bez wzgl�du na okoliczno�ci.Ile� m�skiej pychy,agresji i okrucie�stwa kryje si� za próbami stanowienia prawa zmuszaj�cegoko�biet� do rodzenia dzieci, tak�e tych pocz�tych w wyniku przemocy czykazirodztwa.Przecie� to dla cz�owieka skrajne upokorzenie - nie móc decydowa� o w�asnymciele i o w�asnych losach.Jaki m꿭czyzna zniós�by sytuacj�, w której odebranoby mu prawo do w�asnego cia�a i pod gro�b� kary zmuszano by go, na przyk�ad, dodzielenia si� swoimi organami wewn�trznymi dla ratowania �ycia innym?Ogrom upokorze�, jakich kobiety do�wiadczaj� w swoim �yciu, sprawia, �e - poto, aby pozosta� przy zdrowych zmy�s�ach - musz� one odci�� si� od swojegocia�a, a tym samym od mo�liwo�ci rzeczywistego do�wiadczania swojej duchowo�ci.W ten sposób cia�o kobiety, zamiast sta� si� naczyniem Boga, przestaje by�czyj�kolwiek w�asno�ci�.Nale�y do wszystkich i do nikogo [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • listy-do-eda.opx.pl
  • Drogi użytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

    Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień bez Twojej zgody. Zadbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych. Wyrażoną zgodę możesz cofnąć w każdej chwili.

     Tak, zgadzam się na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerów w celu dopasowania treści do moich potrzeb. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

     Tak, zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerów w celu personalizowania wyświetlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych treści marketingowych. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

    Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać poprzez opcję: "Twoje zgody", dostępnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usunięcie "cookies" w swojej przeglądarce dla powyżej strony, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.