[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Na pocz¹tku ka¿dej animacji(ka¿dego „nastroju”) umieœæ etykietê informuj¹c¹ o przeznaczeniu tej czêœcifilmu.Mo¿esz stosowaæ akcje powoduj¹ce zapêtlenie wybranych segmentówanimacji.Gdy skoñczysz prace nad animowaniem avataru, upewnij siê, ¿e wyeksportowa³eœ gow pliku.SWF zapisanym w formacie Flasha 4 (jeœli u¿ywasz Directora 8.0 lub7.2).Tylko Director 8.5 obs³uguje pliki.SWF w formacie Flasha 5.Napotrzeby niniejszego æwiczenia nadaj plikowi nazwê avatar.swf.Otwórz Directora i zaimportuj plik avatar.swf.Do obsady filmu (Cast) dodajnowy obiekt tekstowy i przypisz mu nazwê MoodList.Bêdzie to lista nastrojów —po klikniêciu danej pozycji z listy wyœwietli siê animowana ilustracja danegonastroju.Umieœæ avatar w oknie Score, aby jego odtwarzanie rozpoczyna³o siê wpierwszym ujêciu pierwszego kana³u sprite’u.Nastêpnie umieœæ sprite MoodListpod sprite’m avatar w oknie Score.W nowym skrypcie filmu (Movie Script) u¿yjnastêpuj¹cego kodu do wywo³ywania etykiet ujêæ w pliku Flasha:on startmoviemember("MoodList").text = GetFlashLabels(1)endon GetFlashLabels FlashSpriteNumtheLabelList = "Mood List:"FlashSprite = sprite(FlashSpriteNum)if FlashSprite.member.type = #flash thenframeCount = FlashSprite.member.frameCountrepeat with frameNum = 1 to frameCounttheLabel = FlashSprite.getFrameLabel(frameNum)if theLabel "" thentheLabelList = theLabelList & Return & theLabelend ifend repeatend ifreturn theLabelListendNastêpnie wstaw do sprite’u MoodList behawior z poni¿szym kodem:property spritenumon mouseup meclickline = sprite(spritenum).pointToLine(the mouseloc)if clickline > 1 thentheMood = sprite(spritenum).member.text.line[clickline]if theMood "" thentheFrame = sprite(1).findLabel(theMood)if theFrame thensprite(1).goToFrame(theFrame)end ifend ifend ifendUruchom wyœwietlanie filmu w Directorze (upewnij siê, ¿e w³¹czona jest opcjaodtwarzania prezentacji w pêtli).Po klikniêciu wybranej pozycji z listynastrojów wyœwietlona zostanie animacja ilustruj¹ca ten nastrój.Na koniec mo¿esz poeksperymentowaæ z ustawieniami zmiennych w avatarze Flasha,a tak¿e utworzyæ bardziej z³o¿one mechanizmy komunikacji pomiêdzy filmem Flashaa plikiem Directora — na przyk³ad mo¿liwoœæ zmiany nastroju zrealizowaæ zapomoc¹ przyciskamiów Flasha, a potem wstawiæ we Flashu dodatkowe akcjewysy³aj¹ce informacje do Directora.Próbuj ró¿nych mo¿liwoœci i baw siêdobrze!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Przypis szarej ramki !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Opieraj¹c siê na wypowiedzi: „W szkole œredniej s³ucha³em tylko Jimi Hendrixa”mo¿emy œmia³o stwierdziæ, ¿e Robert Walch mo¿e byæ geniuszem.„Pamiêtam, jak napierwszym roku studiów ogl¹da³em Pulp Fiction”, mówi Robert, który d³ugo niemóg³ przeboleæ tego, ¿e Jimi Hendrix przerzuci³ siê na grê na harmonijce.Ulubionym zajêciem Roberta, mieszkañca Nowego Jorku, jest projektowanie igranie w gry wieloosobowe, poniewa¿ „Wwspaniale jest móc znaleŸæ siê w œwiecie,w którym stajesz siê tym, kim chcia³byœ byæ i mo¿esz rozmawiaæ, graæ iwspó³zawodniczyæ z innymi.Chcia³bym, aby takie projekty mog³y powstawaæ wDirectorze i Flashu”.O swoich pocz¹tkach z Flashem Robert mówi: „GdyMacromedia wyda³a Flasha 4, a na stronach internetowych pojawi³y siê animacje ikreskówki, wci¹gnê³o mnie to”.!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Koniec szarej ramki !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Podsumowanie· Dreamweaver 4 daje mo¿liwoœæ zamieszczania w dokumentach HTML trzech ró¿nychtypów obiektów Flasha: standardowych filmów, przygotowanych w samym Flashu (wdowolnej wersji), a tak¿e dwóch typów generowanych w Dreamweaverze — przyciskówFlasha (Flash Button) oraz tekstu Flasha (Flash Text).Gdy u¿yjesz jednego ztych dwóch elementów, Dreamweaver zapisze odpowiedni plik.SWF na dysku ipowi¹¿e go z dokumentem HTML.· Pakiet JavaScript Integration Kit (JIK) rozszerza mo¿liwoœci Flasha iDreamweavera, pozwalaj¹c na sterowanie plikami Flasha przy u¿yciu funkcjijêzyka JavaScript.JIK umo¿liwia sterowanie odtwarzaczem Flasha, sprawdzaniepoprawnoœci wpisów do formularzy (na przyk³ad stwierdzaj¹c, czy u¿ytkownikwpisa³ numer telefonu w odpowiednim formacie), a tak¿e dostarcza skryptypozwalaj¹ce z poziomu Flasha otwieraæ okna przegl¹darek, ustawiaæ cookie idynamicznie zmieniaæ obrazki w stronie internetowej
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Linki
- Strona startowa
- Sandemo Margit Saga O Ludziach Lodu Tom 06 Dziedzictwo ZÅ‚a
- Antologia SF Spotkanie w przestworzach 06 id
- Antologia SF Kroki w nieznane 06
- Book 06 Crypt of the Shadowking
- r04 06 (9)
- r07 06 (7)
- r41 06 (4)
- 06 (37)
- Brown, Dale Nachtflug zur Hoelle
- Anthology Rough Trade
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- resnaturalia.opx.pl