[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.8.Rys.6.8.Sposób rozmieszczenia komponentów na formularzu projektuProjekt07.bprNajpierw na formularzu umieœæmy komponent TToolBar, zaœ bezpoœrednio na nimkolejno komponenty TSpeedButton.Pos³uguj¹c siê inspektorem obiektów ich cechyName zmieñmy odpowiednio na FileNew, FileOpen, FileSave, Cut, Copy, Paste,Undo.Korzystaj¹c z w³aœciwoœci Glyph, R rozwiñmy opcjê TBitmap i umieœæmy na ka¿dymz tych przycisków odpowiedni¹ mapê bitow¹, tak jak na rys.6.8.Ka¿demu z naszych komponentów przyporz¹dkujemy funkcjê obs³ugi odrêbnegozdarzenia wed³ug poni¿szego schematu://--------------------------------------------------------------------void __fastcall TForm1::FileNewClick(TObject *Sender){CheckFileSave();RichEdit1->Lines->Clear();RichEdit1->Modified = FALSE;}//--------------------------------------------------------------------void __fastcall TForm1::FileOpenClick(TObject *Sender){CheckFileSave();if (OpenDialog1->Execute()){RichEdit1->Lines->LoadFromFile(OpenDialog1->FileName);RichEdit1->Modified = FALSE;RichEdit1->ReadOnly =OpenDialog1->Options.Contains(ofReadOnly);}}//--------------------------------------------------------------------void __fastcall TForm1::FileSaveAsClick(TObject *Sender){if (SaveDialog1->Execute()){RichEdit1->Lines->SaveToFile(SaveDialog1->FileName);RichEdit1->Modified = False;}}//--------------------------------------------------------------------void __fastcall TForm1::UndoClick(TObject *Sender){if (RichEdit1->HandleAllocated())SendMessage(RichEdit1->Handle, EM_UNDO, 0, 0);}//--------------------------------------------------------------------void __fastcall TForm1::CutClick(TObject *Sender){RichEdit1->CutToClipboard();}//--------------------------------------------------------------------void __fastcall TForm1::PasteClick(TObject *Sender){RichEdit1->PasteFromClipboard();}//--------------------------------------------------------------------void __fastcall TForm1::CopyClick(TObject *Sender){RichEdit1->CopyToClipboard();}//--------------------------------------------------------------------Cechê Name komponentu ImageList1 zmieñmy na MenuImages.Klikaj¹c go na nimdwukrotnie, wczytajmy kolejno potrzebne nam obrazki w postaci map bitowych,ka¿demu z nich automatycznie powinien zostaæ przyporz¹dkowany kolejny numer:Rys.6.9.Sposób pos³ugiwania siê komponentem TToolBarImagesCechê Images (inspektor obiektów, karta Properties) komponentów ActionList1oraz ActionList2 ustawmy jako MenuImages.Klikaj¹c dwukrotnie na ActionList1 dostajemy siê do jego pola edycjikomponentu.Wybieraj¹c New Action zmieniamy kategoriê (Categories) na File.Zaznaczaj¹c File dostajemy siê do okna akcji Actions, zmieniamy Action1 naFileNewcmd, któremu przypisujemy temu komponentowi zerowy indeks obrazka(ImageIndex 0), zaœ w opcji Events zdarzeniu OnExecute przypisujemyFileNewClick().Podobne dzia³ania trzeba przeprowadziæ ie post¹pmy z innymiobiektami akcji, tak jak pokazuje to rys.6.10.Rys.6.10.Ustalenie sposobu przypisañ w³aœciwoœci dla komponentów kategoriiFileW ten sam sposób akcji FileExitcmd przypisujemy funkcje obs³ugi zdarzeniaCloseApplicationClick(),skojarzonej z przyciskiem Button1, którego cechêName zmieniliœmy na CloseApplication, zaœ cechê Caption na &Zamknij.11.Analogicznie projektujemy w³aœciwoœci komponentów kategorii Edit,ukrywaj¹cejsiê w ActionList2, tak jak pokazuje to rysunek 6.11.Rys.6.11.Ustalenie sposobu przypisañ w³aœciwoœci dla komponentów kategoriiEditPrzechodzimy do zaprojektowania g³Ã³wnego menu.W karcie w³aœciwoœci inspektoraobiektów, cesze Images komponentu TMainMenu przypiszmy MenuImages.G³Ã³wne menu sk³adaæ siê bêdzie z dwóch opcji Plik oraz Edycja.Menu Plikzaprojektujemy w sposób pokazany na rysunku 6.12.Rys.6.12.Menu Plik wraz w raz z odpowiednimi przypisaniami w inspektorzeobiektówJe¿eli zechcemy, aby w odpowiedzi na wybranie opcji Nowy wywo³ywana by³afunkcja obs³ugi zdarzenia FileNewClick(), w karcie zdarzeñ, zdarzeniu OnClick wkarcie zdarzeñ nale¿y w³aœnie przypisaæ FileNewClick.Z kolei menu Edycja zaprojektujemy wed³ug przepisu pokazanego na rysunku 6.13.Rys.6.13.Menu Edycja wraz w raz z odpowiednimi przypisaniami w inspektorzeobiektówNa wydruku 6.4 zamieszczono kompletny kod aplikacji Projekt07.bpr.W funkcjiFormCreate() wykorzystaliœmy w³aœciwoœci InitialDir oraz Filter obiektówTOpenDialog i TSaveDialog, z których pierwsza pozwala ju¿ w momencieuruchomienia aplikacji ustaliæ w³aœciw¹ œcie¿kê dostêpu do aktualnego katalogu,z kolei druga z wymienionych zapewnia mo¿liwoœæ odczytania plików posiadaj¹cychwymagane przez nas rozszerzenia
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Linki
- Strona startowa
- E BOOK Helion FrontPage 2002 Praktyczne Projekty PL
- Glower Wiliam H. Teoria i praktyka Huny (2)
- FrontPage 2002 Praktyczne projekty (5)
- Goldsith Joel Praktykowanie obecnoÂœci (4)
- Wiedza tajemna w praktyce M F Long
- FrontPage 2002 Praktyczne projekty (7)
- FrontPage 2002 Praktyczne projekty (9)
- Goldsith Joel Praktykowanie ObecnoÂœci
- Karta pracy ćwiczenia 3 rozwišzane
- Komputer PC Cwiczenia praktyczne ver2 (4)
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- karro31.pev.pl