X


[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Zajmuje si� onag�ównie �wiatem zewn�trznym i chcia�aby mo�e odsun�� na bok - nie, w to mitrudno uwierzy�! - to pole �wiadomo�ci wewn�trznej, które jest polemurzeczywistnienia si�.W tym kierunku posun�a si� nawet tak daleko, i�wyobra�a sobie, �e doskona�e zniszczenie si� istnieje dla niej wsz�dzie.Jejwiedza wci�� mówi o nigdy nie ko�cz�cej si� ewolucji �wiata, jej metafizykazacz�a w ostatnich czasach przeb�kiwa� nawet co� o ewolucji samego Boga.Oninie chc� przyzna�, �e On jest; woleliby, �eby On si� dopiero sta�.Otó� ludzie ci zapominaj� o tym, �e je�li niesko�czono�� jest zawsze wi�ksza odwszystkich mo�liwych do pomy�lenia granic, jest te� zarówno kompletna; �e zjednej strony Brahma rozwija si�, lecz z drugiej jest doskona�y i �e w jednejpostaci jest zasad�, a za� w drugiej objawieniem - ale obie s� wspó�czesne, jakpie�� i akt �piewania.Równa�oby si� to zapoznawaniu �wiadomo�ci �piewaka itwierdzeniu, �e �piew ca�y polega na gamie, lecz �e pie�ni w nim nie ma.Niew�tpliwie, bezpo�rednio zdajemy sobie spraw� tylko ze �piewania, a nigdyrównocze�nie z pie�ni jako z ca�o�ci, czy jednak przez ca�y czas nie wiemy, �epie�� w ca�o�ci jest w duszy �piewaka? Otó� w tym nacisku na robot� i stawaniesi�, my widzimy zatruwaj�cy Zachód - jad pot�gi.Ci ludzie wygl�daj�, jak gdybychcieli wszystko z�upi� i wzi�� si��.Oni by chcieli wci�� uparcie robi� anigdy nie zrobi� - �mierci oni nie odst�piliby nale�nego jej z natury miejsca wporz�dku rzeczy - nie rozumiej� pi�kna doskona�o�ci.W naszym krajuniebezpiecze�stwo zagra�a ze strony wprost przeciwnej.My mamy sk�onno�� do�ycia wewn�trznego.Najch�tniej z odraz� odsun�liby�my od siebie pole pot�gi iekspansji, a woleliby�my urzeczywistni� Brahm� tylko w rozmy�laniach podpostaci� zupe�no�ci, nie chc�c go widzie� w �yciu wszech�wiata pod jegopostaci� ewolucji.Oto dlaczego u badaczy naszych tak cz�sto zauwa�y� mo�nazatrucie ducha z jego nieuniknionymi nast�pstwami.Ich wiara pragn�aby znie��przymus prawa, ich wyobra�nia buja, niczym si� nie kr�puj�c, ich post�powanieodmawia wszelkich wyja�nie� rozumowi.Ich intelekt, w daremnych usi�owaniachujrzenia Brahmy nierozdzielnym z jego stworzeniem, zu�ywa si� na kamie�, aserce ich, d���c do zamkni�cia Go w swych w�asnych wylewach, rozp�ywa si� wpijanej ekstazie wzruszenia.Nie zdaj� sobie nawet sprawy z tego, ile ludzko��traci na sile i charakterze przez to lekcewa�enie wi�zów prawa i dzia�alno�ciwe wszech�wiecie zewn�trznym.Za� prawdziwa duchowo��, jak o tym ucz� �wi�tenasze ksi�gi, jest spokojnie zrównowa�ona w swej sile, w korelacji tak ze�wiatem zewn�trznym jak i wewn�trznym.Prawda ma swe prawo, ma sw� rado��.Pojednej jej stronie �piewamy Bhajada-sjagnistapati ("Ogie� p�onie dla boja�nijego" itd.), po drugiej Anandadhjewa kholwimani bhutani d�ajanie ("Z rado�cipowsta�o wszelkie stworzenie" itd.) Wolno�ci bezwarunkowo nie mo�na osi�gn��bez poddania si� prawu, albowiem Brahma jest pod jedn� postaci� skr�powany sw�prawd�, pod drug� wolny w swej rado�ci.Co si� nas tyczy, to tylko poddawszysi� najzupe�niej wi�zom prawdy, mo�emy posi��� w ca�ej pe�ni rado�� wolno�ci.Ale jak? Jak to czyni struna naci�gni�ta na harfie.W�a�ciwy sobie, czysty ipe�ny ton wydaje tylko wówczas, kiedy jest jak najdok�adniej nastrojona i wodpowiedni sposób szarpni�ta; wówczas, przemieniaj�c si� w d�wi�k, stosownie domelodii w ka�dym akordzie znajduje prawdziw� swoj� wolno��.Je�li d�wi�k nieby� czysty, struna istotnie zosta�a tylko naci�gni�ta, przywi�zana, lecz nienastrojona; drog� do osi�gni�cia wyzwolenia prawdziwej jej istoty b�dzie wtedynie popuszczanie jej, ale przykr�canie i naci�ganie coraz to silniejsze, a�dopóki nie wyda nale�ytego d�wi�ku [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • listy-do-eda.opx.pl
  • Drogi uĚźytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

    Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień bez Twojej zgody. Zadbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych. Wyrażoną zgodę możesz cofnąć w każdej chwili.

     Tak, zgadzam się na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerĂłw w celu dopasowania treści do moich potrzeb. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

     Tak, zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerĂłw w celu personalizowania wyświetlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych treści marketingowych. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

    Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać poprzez opcję: "Twoje zgody", dostępnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usunięcie "cookies" w swojej przeglądarce dla powyżej strony, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.