X


[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Tu b�dzie nast�powa�o obliczanie warto�ci procentowych i przekazywanie wynikówklipom filmowym wy�wietlaj�cym wska�niki paskowe.Poniewa� liczby g�osów dla ka�dej opcji �adowane b�d� za pomoc� zmiennychvotes1, votes2 oraz votes3, nietrudno b�dzie okre�li� wzgl�dn� warto��procentow� dla ka�dego wska�nika, do czego pos�u�ymy si� poni�szym kodem.// Calculate total votes casttotal = Number(votes1) + Number(votes2) + Number(votes3);// Calculate percentages for each optionpercent1 = (Number(votes1) / total) * 100;percent2 = (Number(votes2) / total) * 100;percent3 = (Number(votes3) / total) * 100;// Set each option's percentage barpercentageBar1.setPos(percent1);percentageBar2.setPos(percent2);percentageBar3.setPos(percent3);// Stop the movie from moving onstop();Rysunek 332.1.Dla takiego eksperta Flasha, jak Ty, powinno to wygl�da� zupe�nie zrozumiale!Mówi�c najogólniej, kod ten oblicza warto�� procentow� dla ka�dego wska�nika, anast�pnie, za pomoc� funkcji setPos umieszczonej wewn�trz ka�dego klonu,zmienia wskazania.Dlaczego kod ten umieszczony jest w uj�ciu tu� za uj�ciem View Results? No có�,pocz�tkowo umie�ci�em go w samym uj�ciu View Results, ale przekona�em si�, �ewska�niki nie s� ustawiane poprawnie.Wywo�ania funkcji z jakiego� powoduprzebiega�y niepomy�lnie, w zwi�zku z czym zdecydowa�em si� przemie�ci� kodActionScript o jedno uj�cie w przód.W takich przypadkach nale�y zastosowa�metod� prób i b��dów!Na koniec zajmij si� uj�ciem Error, wy�wietlaj�cym zwracany przez skrypty PHPkomunikat o b��dzie powsta�ym podczas ich dzia�ania.Rysunek 333.1.Zanim jednak zajmiesz si� tym uj�ciem, przeci�gnij kopi� klip filmowego UserPoll z biblioteki na g�ówn� scen�, a nast�pnie przypisz mu kod ActionScript,który zajmie si� obs�ug� przychodz�cych danych.onClipEvent (data) {// If operation successfullif (this.result == "Okay") {// Carry on with moviethis.play();} else {// If user has already voted the current pollif (this.result == "AlreadyVoted") {// Set action to a simple fetchthis.action = "fetch";// Call vote.php to get resultsloadVariables("vote.php", this, "POST");//Go and wait at the loading screenthis.gotoAndStop("Load Vote");} else {// Otherwise, something went wrongthis.gotoAndPlay("Error");}}}Rysunek 334.1.Jest to wariant zwyk�ego detektora onClipEvent, przygotowanego do wspó�pracy zprzychodz�cymi danymi ró�nego typu.W razie w�tpliwo�ci co do tego, nale�yprze�ledzi� komentarze.To wszystko, co by�o do zrobienia w ramach filmu Flasha.Zapiszmy dotychczasoweefekty naszej ci�kiej pracy, po czym mo�emy zaj�� si� nap�dzaj�cymi ca�o��skryptami PHP, które b�d� najtrudniejsz� cz�ci� ca�ego zadania!Dodanie mocy PHPCzas zaj�� si� skryptami PHP, które b�d� wykonywa�y ca��, ci�k� prac�, podczasgdy interfejs Flasha b�dzie oczarowywa� respondentów.Napiszemy tu kilkaskryptów, z których dwa b�d� bezpo�rednio wspó�dzia�a�y z Flashem, za�pozosta�e dwa pozostan� do dyspozycji administratora.Pierwszy z nich b�dzieskryptem przygotowawczym, drugi za� zajmie si� przechowywaniem danychwspó�u�ytkowanych przez wszystkie skrypty.Skrypt common.phpNajpierw popracujemy nad skryptem common.php.Zawrzemy w nim szczegó�oweinformacje potrzebne dla uzyskania dost�pu do bazy danych, a oprócz nich kilkaogólnych funkcji, wykonuj�cych ró�norodne zadania.Nast�pnie, wykorzystamyfunkcj� include, któr� poznali�my w Rozdziale 3., dodaj�c za jej pomoc� i wrazie potrzeby elementy PHP zawarte w tym pliku do innych skryptów, równie�opisywanych w kolejnym rozdziale!Rozpocznij pisanie skryptu common.php.Po pierwsze, zdefiniuj kilka zmiennych,przechowuj�cych dane potrzebne do uzyskania dost�pu do bazy danych.Oczywi�cie,niektóre z tych danych musisz zmieni�, dopasowuj�c je do w�asnej konfiguracji.Niemniej jednak, ogólne zasady pozostaj� bez zmian! [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • listy-do-eda.opx.pl