X


[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.�wiat�o to mo�e by�porównane tylko do solidnej, spoistej, twardej jak ska�a, jednolitej i nieulegaj�cej zmianom masy czystej �wiadomo�ci, wolnej od wszelkiego rodzajuumys�owych szablonów, od kszta�tu i nazwy.R: Czy istnieje jaki� zwi�zek pomi�dzy umys�em i ow� Najwy�sz� �wiadomo�ci�?M: Najwy�sza �wiadomo�� powo�uje do istnienia umys�, za� umys� powo�uje doistnienia cia�o.R: A co znajduje si� poza nimi?M: Oto przyk�ad: Pewien czcigodny jogin, mistrz sztuki d�ugowieczno�ci, sam wwieku np.1000 lat, chce mnie nauczy� swego mistrzostwa.Jedyne, na co mog� si�zdoby�, to pytanie: "Jaki� mia�bym po�ytek z tej d�ugowieczno�ci?".Pytanie tozadaj� mu zreszt� z szacunkiem i szczerym podziwem dla jego osi�gni��.Osobi�cie znajduj� si� ju� poza czasem.Jakkolwiek d�ugie by�oby �ycie, stanowiono i tak tylko chwil� i jest tylko snem.Podobnie znajduj� si� ju� pozawszelkimi cechami osobowymi.Pojawiaj� si� one i znikaj� w mojej pow�oce�wietlnej, ale w �adnym razie nie mog� mnie okre�la�.Wszech�wiat sk�ada si� znazw i kszta�tów opartych na w�a�ciwo�ciach i istniej�cych pomi�dzy nimiró�nicach, ale ja jestem poza tym wszystkim.�wiat istnieje, poniewa� jaistniej�, ale ja nie jestem �wiatem.R: �yje pan jednak w tym �wiecie!M: To pan tak uwa�a.Ja natomiast wiem, �e istnieje �wiat, który obejmuje tak�emoje cia�o i mój umys�, ale ja nie uznaj� tego cia�a i umys�u za bardziej�moje", ni� wszystkie umys�y i cia�a istniej�ce w czasie i przestrzeni.Jestempoza czasem i poza przestrzeni�.R: Je�li wszystko istnieje dzi�ki pa�skiemu �wiat�u, to czy nie jest pan twórc�tego �wiata?M: Otó� nie jestem.W kr�gu mojego �wiat�a rzeczy pojawiaj� si� i znikaj�, jakpy�ki kurzu ta�cz�ce w promieniach s�o�ca.�wiat�o prze�wietla te py�ki, alejest od nich niezale�ne.Nie mo�na te� mówi�, �e je tworzy ani �e je zna.R: Gdy zadaj� panu pytanie, a pan mi odpowiada, to czy jest pan �wiadomy megopytania i swojej odpowiedzi?M: W rzeczywisto�ci ani nie s�ysz�, ani nie odpowiadam.W �wiecie zjawiskzdarza si� pytanie i zdarza si� odpowied�.Ale mnie nic si� nie zdarza.Wszystko po prostu si� dzieje.R: A pan jest �wiadkiem?M: Co to znaczy ��wiadek"? Po prostu si� wie.Pada� deszcz, a teraz przesta�opada�.Nie przemok�em.Wiem, �e pada�o, ale nie zosta�em tym dotkni�ty.By�emtylko �wiadkiem deszczu.R: Cz�owiek, który osi�gn�� pe�ni� realizacji i samorzutnie przebywa w staniedoskona�ej �wiadomo�ci, musi jednak je��, pi� itd.Czy jest on �wiadkiem tego,czy nie?M: �wiadomo�� powszechn� albo umys� powszechny, nazywamy �eterem �wiadomo�ci".Wszystkie przedmioty �wiadomo�ci razem wzi�te tworz� wszech�wiat.Za� to, copozostaje poza jednym i drugim, co podtrzymuje i wspiera jedno i drugie, jeststanem najwy�szym - stanem absolutnej ciszy i milczenia.Ktokolwiek tam si�udaje, znika.Stanu tego nie mo�na dosi�gn�� s�owami ani umys�em.Mo�e pannazywa� to Bogiem czy Parabrahmanem - zawsze b�d� to jednak tylko nazwynadawane przez umys�.Jest to stan poza bytem i niebytem, stan bezimienny,beztre�ciowy i samoistny.R: A czy jest si� �wiadomym tego stanu?M: Tak jak wszech�wiat jest cia�em dla umys�u, tak �wiadomo�� jest cia�em dlaNajwy�szego.Nie jest to �wiadome, ale dzia�a na rzecz wyzwolenia �wiadomo�ci.R: W moim codziennym dzia�aniu du�� rol� graj� nawyki, automatyzm.Zdaj� sobiespraw� z ogólnego kierunku, ale nie z ka�dego szczegó�u.Poniewa� rozeznaniemoje pog��bia si� i rozszerza, niektóre szczegó�y maj� tendencj� do przesuwaniasi� w g��b pod�wiadomo�ci, daj�c mi swobod� w ogólnych d��eniach.Czy mo�e wwi�kszym jeszcze stopniu zdarza si� m�drcom to samo?M: Na poziomie ludzkiej �wiadomo�ci - tak.W stanie wszech�wiadomo�ci - nie.Ten stan bowiem w istocie swej jest jedno�ci�, jest niepodzielny, stanowi jedn�zwart� ca�o��.Jedyna droga do poznania go, to sta� si� nim.Umys�em nie mo�nado niego dotrze�.Aby go postrzega�, nie potrzeba zmys�ów, aby pozna� go, nietrzeba umys�u.R: Oto jak Bóg kieruje �wiatem.M: Bóg nie kieruje �wiatem.R: Wobec tego kto to czyni?M: Nikt.Wszystko dzieje si� samo przez si�.Pan stawia pytanie i pan dajeodpowied�.Odpowied� zna pan ju� w chwili stawiania pytania.Wszystko jest gr��wiadomo�ci.Wszelkie podzia�y s� iluzj�.Pozna� mo�na tylko �wiat fa�szywy.Prawd� pan sam sta� si� musi.R: Istnieje �wiadomo�� poznawana i poznaj�ca.Czy ta druga jest najwy�sza?M: Odró�nia si� osob� od �wiadka-obserwatora.Gdy ujmie pan to jako jedno�� iten stan przekroczy, znajdzie si� pan w Stanie Najwy�szym.Dzieje si� to ju�poza bytem i niebytem.Nie jest to ani zwierciad�o, ani obraz w zwierciadle.Rzeczywisto�� jest ponadczasowa, nieprawdopodobnie silna i trwa�a [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • listy-do-eda.opx.pl
  • Drogi uЕјytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

    PamiД™taj, Ејe dbamy o TwojД… prywatnoЕ›Д‡. Nie zwiД™kszamy zakresu naszych uprawnieЕ„ bez Twojej zgody. Zadbamy rГіwnieЕј o bezpieczeЕ„stwo Twoich danych. WyraЕјonД… zgodД™ moЕјesz cofnД…Д‡ w kaЕјdej chwili.

     Tak, zgadzam siД™ na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerГіw w celu dopasowania treЕ›ci do moich potrzeb. PrzeczytaЕ‚em(am) PolitykД™ prywatnoЕ›ci. Rozumiem jД… i akceptujД™.

     Tak, zgadzam siД™ na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerГіw w celu personalizowania wyЕ›wietlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych treЕ›ci marketingowych. PrzeczytaЕ‚em(am) PolitykД™ prywatnoЕ›ci. Rozumiem jД… i akceptujД™.

    Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać poprzez opcję: "Twoje zgody", dostępnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usunięcie "cookies" w swojej przeglądarce dla powyżej strony, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.