X


[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Gdy uwaga nasza zosta�a zmieniona z zewn�trznej na wewn�trzn�,mo�emy zrobi� kolejny krok sugerowany przez ka�dego wielkiego mistrza: SzukajMnie wewn�trz siebie; szukaj; dobijaj si�; b�agaj, je�eli jest to konieczne,ale zawsze wewn�trz siebie.Wizja jedno�ci musi zawsze by� gwiazd� przewodni� na naszej prowadz�cej do górydrodze.�Ja i mój Ojciec jedno jeste�my".Poprzez wewn�trzn� kontemplacj� Ojcawewn�trz nas, ostatecznie - Ja i mój Ojciec uformowany i stopiony w jedno -odwieczna jedno�� jest ustanowiona.Teraz �Ja i mój Ojciec jedno jeste�my" niejest ju� jedynie intelektualnym spostrze�eniem, ale �Ja i mój Ojciec jednojeste�my" staje si� demonstrowanym zwi�zkiem, przejawianym w swych owocach.Nieubiegamy si� ju� o wys�uchanie pró�b; nie ma ju� potrzeby wys�uchania pró�b;Duch wewn�trz nas rozwija si�, ujawnia i objawia samego Siebie, dzia�aj�c w nasi poprzez nas.Akceptowana przez �wiat si�a z�ego i dobrego ju� nas niezniewala; spoczywamy w b�ogo�ci i w pokoju -w jednej sile.Nie ma mocy dozwalczania; nie ma mocy budz�cej strach! Dlatego te� nie musimy modli� si� ojak�� niezwyk�� moc, �eby co� czyni�a.To wszystko, co przez wieki ca�e �wiatuwa�a za si�� i przeciwko czemu poszukuje Boga, si�� nie jest.Moc jest wcichym ma�ym g�osie.Wcze�niej czy pó�niej w procesie poszukiwania Boga, ta nierozerwalna jedno�� zOjcem zaczyna by� zauwa�ana i odczuwana.Litera prawdy staje si� mniej wa�na, aDuch staje si� rzecz� pierwszej wagi.Duch, który dot�d by� nam znany jedyniepoprzez czytanie ksi��ek, teraz �yje w nas i my �yjemy prawd�.Prawdy tewcielane w �ycie i praktykowane staja si� obecno�ci� Boga.Bóg objawia si� jakotwórcza, podtrzymuj�ca i utwierdzaj�ca zasada -nie jako nasz s�uga czynarz�dzie, czy co�, co istnieje do wys�uchiwania naszych pró�b, aleniesko�czona wiedza wszech�wiata, Boska mi�o�� wszystkiego, co istnieje.Terazprzekaz mesjasza dany �wiatu dwa tysi�ce lat temu znajduje w nas swezado��uczynienie: Bóg jest mi�o�ci�.Bóg nie mo�e by� do�wiadczany przez nasinaczej ni� poprzez mi�o�� i my musimy sta� si� instrumentem, poprzez którymi�o�� ta mo�e si� przejawi�.Dlatego te� przykazanie: �B�dziesz mi�owa� PanaBoga swego ca�ym swym sercem, a bli�niego swego jak siebie samego" b�dzie dlanas bez znaczenia, z wyj�tkiem stopnia, w jakim jeste�my zdolni mi�owa�.Przykazanie to znane jest od tysi�cy lat.Dzisiaj - teraz w tym momencieChrystusowo�ci -nauki te musz� by� uciele�nione w dzia�aniu.Czas sko�czy� zbezsensownym recytowaniem tych s�ów.Teraz przykazanie to musi by� przyj�te doserca i wcielone w �ycie, stosowane poprzez pos�usze�stwo wobec nakazu Mistrza:�Czy� wobec innych to, co by� chcia�by inni czynili wobec ciebie.Wybaczsiedemdziesi�t razy siedem5.Nie pot�piaj.Nie os�dzaj*5.Nie istnieje Bóg cudotwórca, z wyj�tkiem cudu, jakim staje si� nasze �ycie wjedno�ci z Bogiem.To jest cud.Znajomo�� prawdy na poziomie umys�u niegwarantuje tego, �e b�dzie ona przejawiana w dzia�aniu: wtedy gdy prawdaprzenika z umys�u do serca i przepe�nia je, Duch panuje i mi�o�� zostajeukoronowana.Litera prawdy s�u�y jako przypomnienie i nawrócenie nas, by prawd�wcieli� w �ycie.Bywaj� momenty, kiedy poprzez poczucie oddzielenia od Bogaprawda wydaje si� tak odleg�a, �e musimy usi��� i anga�uj�c si� w dyskusj� zsamym sob� �wiadomie pami�ta�, �e Bóg wewn�trz nas jest wszechmocny:' Ewangelia wed�ug � w.Mateusza 18: 22 6 Ewangelia wed�ug �w.Jana 7:24i ze �wiatem wszystko jest w porz�dku.Bóg zaj�ty jest swoimi sprawami, a SynBo�y zaj�ty jest sprawami Ojca.Czego szukam ? Mitologicznego Boga gdzie� tam w niebie ? Pos�gu? Bo�ka? Czyszukam m�czyzny albo kobiety, które wp�yn�yby na Boga w moim imieniu ? Nie,ja i mój Ojciec jeste�my jednym i jedynie w mojej jedno�ci z Bogiem mog� mie�spokój, którego pragn�; jedynie w zado��uczynieniu tej jedno�ci i mi�o�ci,która istnieje pomi�dzy Bogiem i Synem Bo�ym, i pomi�dzy Synem Bo�ym i Bogiem;jedynie poprzez zdanie sobie sprawy, �e mój Ojciec niebieski jest bli�szy dlamnie ni� oddech, bardziej dost�pny ni� r�ce i nogi i �e jest to Jego rado�ci��eby da� mi królestwo7 -jedynie w tym mi�o�� p�ynie, mi�o��, która wydaje si�przep�ywa� ode mnie do Boga i od Boga z powrotem do mnie, ale która wrzeczywisto�ci jest interakcj� w jedno�ci mojej istoty, w realizacji mojejjedno�ci z Ojcem.Mistrz naucza�, �e istota ludzka sama z siebie nic nie mo�e, ale istota ludzkazjednoczona z Ojcem, który jest wewn�trz niej -ju� nie dwoje, a jedno - mo�ewszystko i stanowi� oni odwieczne i nie�miertelne Synostwo Boga.Wtedy, gdyDuch Boga zst�puje w nas i mieszka w nas8, wtedy stajemy si� Synami Boga.Iktó� ma to dla nas osi�gn��, je�eli nie my sami? Sposób jest nam dany, a jestnim modlitwa i medytacja.Jest to o�wiecona forma modlitwy, taka której Eliasznaucza� Elizeusza: �Spójrz w gór� i zauwa� czy mo�esz ujrze� mnie wznosz�cegosi� na chmurze.Wznie� oczy swe ku górom sk�d nadejdzie twoja pomoc9.Ujrzyjkrólestwo Bo�e, które jest wewn�trz ciebie".107 Ewangelia wed�ug �w.�ukasza 12:328 Ksi�galzajasza 61:19 Ksi�ga Psalmów 121: l^Ewangelia wed�ug �w.�ukasza 17:21Elizeusz mia� nadziej� na odziedziczenie p�aszcza Eliasza; pragn�� sta� si�wielkim prorokiem - mia� nadzieje posi��� p�aszcz Chrystusowo�ci.Gdy Eliaszby� tu� przed wzniesieniem si� na wy�szy stan �wiadomo�ci, Elizeusz zwróci� si�do niego z pro�b�, by �przypad�y mi w udziale dwie trzecie twojego ducha"11 -�eby p�aszcz Eliasza by� mu dany.Jednak�e Eliasz, jeden z najwi�kszycho�wieconych dusz wszech czasów wiedzia�, �e nie móg�by da� swego p�aszczaElizeuszowi, ale �e Elizeusz móg�by go otrzyma� - móg�by by� jego godny, móg�byby� jego wart, móg�by by� na niego gotowy - i powiedzia� mu w jaki sposób:�Je�li mnie ujrzysz w chwili, gdy b�d� od ciebie wzi�ty, spe�ni si� to"12 -wtedy, gdy unios� si� poza twój wzrok, gdy zobaczysz mnie takiego, jakimjestem, wznosz�cego si� na chmurze poza zasi�g wzroku, wtedy mój p�aszczopadnie na twe ramiona.Eliasz nie móg� przekaza� swej wielkiej duchowej wiedzy nawet Elizeuszowi, aleElizeusz móg� sam osi�gn�� t� duchow� �wiadomo�� dzi�ki swojej wizji, poprzezktór� by�by w stanie zobaczy�, i� �mier� nie istnieje; rozstanie nie istnieje -istnieje jedynie wzniesienie si� na wy�szy poziom �wiadomo�ci.Gdyby on sam by�w stanie wznie�� si� do tak wysokiego stanu �wiadomo�ci, sta�by si� prorokiemmiary Eliasza.Osi�gn�� w tym sukces [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • listy-do-eda.opx.pl
  • Drogi użytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

    Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień bez Twojej zgody. Zadbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych. Wyrażoną zgodę możesz cofnąć w każdej chwili.

     Tak, zgadzam się na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerów w celu dopasowania treści do moich potrzeb. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

     Tak, zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerów w celu personalizowania wyświetlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych treści marketingowych. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

    Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać poprzez opcję: "Twoje zgody", dostępnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usunięcie "cookies" w swojej przeglądarce dla powyżej strony, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.