[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Podczas ¿ycia na ziemi zbiera ondoœwiadczenia, wykorzystuj¹c wszystko, co stanie na jego drodze; podczas¿ycia niebiañskiego przyswaja je sobie i planuje swe przysz³e dzie³a.W tym w³aœnie le¿y wartoœæ prawdziwej teorii ¿ycia, nawet wtedy, gdy opiera siêona nie na w³asnej wiedzy, lecz na œwiadectwie innych.Gdy cz³owiek przyjmie ichoæ w czêœci zrozumie dzia³anie prawa karmy, mo¿e od razu rozpocz¹æ budowêswego charakteru, k³ad¹c ka¿dy kamieñ rozwa¿nie i troskliwie, jak przystoitemu, który wie, ¿e buduje na ca³¹ Wiecznoœæ.Znika poœpiech i zamieszanie wbudowaniu i burzeniu, kiedy to jednego dnia pracuje siê wed³ug jednego planu,drugiego dnia wed³ug innego, a trzeciego dnia nie posiada siê w ogóle planu;natomiast teraz posiada cz³owiek szkic dobrze przemyœlanego – powiedzmy –planu charakteru, wed³ug którego buduje.Dusza bowiem staje siê zarównoarchitektem jak i murarzem i nie traci ju¿ czasu na poronione poczynania.St¹dpochodzi prêdkoœæ, z jak¹ dokonuj¹ siê ostatnie stadia ewolucji cz³owieka,zdumiewaj¹ce, prawie niewiarygodne postêpy, które czyni silna Duszaosi¹gn¹wszy dojrza³oœæ.Jak wp³ywaæ na kszta³towanie siê karmyCz³owiek, który podj¹³ rozwa¿nie budowanie swej przysz³oœci, zrozumie dziêkizwiêkszaniu siê swej wiedzy, ¿e mo¿e uczyniæ coœ wiêcej, ani¿eli tylkokszta³towaæ swój charakter i tworzyæ przez to swój przysz³y los.Zaczynarozumieæ, ¿e znajduje siê w centrum wszystkiego, w bardzo rzeczywistymznaczeniu tego s³owa, ¿e jest Istot¹ ¿yj¹c¹, aktywn¹ i samodzielnierozstrzygaj¹c¹ i ¿e mo¿e tak¿e oddzia³ywaæ na okolicznoœci i to równie dobrze,jak na siebie samego.Przyzwyczai³ siê ju¿ od dawna do postêpowania wed³ugwielkich praw moralnych, podanych ludzkoœci przez Boskich Nauczycieli, którzyrodz¹ siê z wieku na wiek.Obecnie jednak rozumie tak¿e, ¿e prawa te opieraj¹siê na podstawowych zasadach Natury i ¿e moralnoœæ jest wiedz¹ zastosowan¹ dopostêpowania.Spostrzega, ¿e w codziennym swym ¿yciu mo¿e neutralizowaæ z³eskutki, jakie mog¹ wynikaæ ze z³ych czynów, a to przez przy³o¿enie w tym samympunkcie odpowiedniej si³y skierowanej ku dobru.Oto przypuœæmy na przyk³ad, ¿ektoœ posy³a ku niemu z³¹ myœl; mo¿e on j¹ przyj¹æ, odpowiadaj¹c na ni¹ inn¹myœl¹ tego samego rodzaju, a wtedy oba myœlokszta³ty, lec¹c razem jak dwiekrople wody, zasil¹ siê i wzmocni¹ wzajemnie; jeœli jednak ten, ku któremuleci z³a myœl, zna prawo karmy, to temu z³oœliwemu myœlokszta³towiprzeciwstawi si³ê wspó³czucia i rozbije go; rozbitego kszta³tu nie mo¿e ju¿o¿ywiaæ dalej ¿ycie elementalne, wraca wiêc ono do swego Ÿród³a, a kszta³t siêrozpada.W ten sposób si³a wyrz¹dzania z³a przez myœlokszta³t zostanieunicestwiona, a „nienawiœæ ust¹pi miejsca mi³oœci”.Mami¹ce kszta³ty k³amstwa przepe³niaj¹ œwiat astralny; cz³owiek wiedzy œlenaprzeciw nim myœlokszta³t prawdy; czystoœæ wypiera brud, a mi³oœæ –egoistyczn¹ chciwoœæ.W miarê jak wzrasta wiedza cz³owieka, jego dzia³aniestaje siê coraz bardziej bezpoœrednie i celowe: myœl¹ jego kieruje wyraŸny cel,a uskrzydla j¹ potê¿na wola.Tak z³a karma ulega sparali¿owaniu w najg³êbszejswej istocie i w rezultacie nie mo¿e siê staæ nic innego oprócz powstaniawêz³a karmicznego pomiêdzy tym, który wypuœci³ strza³ê krzywdy, a tym, który j¹zniszczy³ swym przebaczeniem.Boscy Nauczyciele, którzy z ca³¹ powag¹ mówili oobowi¹zku cz³owieka zwalczania z³a dobrem, opierali swe zalecenia na znajomoœciprawa; uczniowie ich, którzy kieruj¹ siê nimi, nie znaj¹c nawet w ca³oœcig³êbszej, naukowej podstawy wskazania, unikaj¹ ciê¿kiej karmy, jaka by mog³apowstaæ, gdyby na nienawiœæ odpowiadali nienawiœci¹.Ludzie, którzy posiadaj¹wiedzê, niszcz¹ umyœlnie z³e kszta³ty, rozumiej¹ bowiem sens faktów, na którychopiera³o siê zawsze nauczanie Mistrzów; wyja³awiaj¹c nasiona z³a, unikaj¹przysz³ego ¿niwa bólu.Doszed³szy do pewnego stadium rozwoju, dalej posuniêtego ani¿eli stadiump³yn¹cej powoli z pr¹dem przeciêtnej ludzkoœci, cz³owiek nie tylko ¿eœwiadomie buduje w³asny charakter i dzia³a z okreœlonym zamiarem namyœlokszta³ty, które spotyka po drodze, lecz tak¿e zaczyna widzieæ przysz³oœæi dziêki temu rzetelniej oceniaæ teraŸniejszoœæ, gdy¿ odnajduje karmiczneprzyczyny skutków.Osi¹ga mo¿noœæ kszta³towania przysz³oœci przez uruchomieniesi³, które zmieniaj¹ kierunek innych si³ ju¿ dzia³aj¹cych.Wiedza pozwala mustosowaæ prawo z tak¹ sam¹ niezawodnoœci¹, z jak¹ uczony stosuje je w ka¿dejdziedzinie Natury.Zatrzymajmy siê na chwilê i przypatrzmy siê prawom ruchu
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Linki
- Strona startowa
- Annie Burrows Captain Fawley's Innocent Bride
- Annie Dillard Pilgrim at Tinker Creek (v5.0)
- Annie Jones Mom Over Miami (epub)
- Annie Jones Sadie in Waiting (epub)
- Karma
- Robert Ludlum Trevayne (3)
- Dlugosz T5
- C de Cadaver Sue Grafton
- Berthold, Will Die wilden Jahre
- Bekker, Alfred Elfen und Goetter (Die Saga von
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- mons45.htw.pl